Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er det noen som har en OP 34 mm (ref. 114200) med hvit urskive liggende for ofte og for lenge i klokkeboksen og funderer på om den kanskje aller helst burde fått seg et nytt hjem? Send meg en PM.

Dersom jeg hadde en slik liggende og slenge, ville jeg først ha sjekket under «ønskes kjøpt» her på TS ;)
 
Nei, jeg mente ikke deg. Jeg tenkte mer på forhandleren, som forsøker å gjøre seg så sinnsykt eksklusiv.

Vel, nå er jeg i hvert fall altså veiet og funnet for lett for å få stå på liste for en 216570! Fikk svar nå. Det er jo veldig hensynsfullt av dem at de "ikke vil gjøre ventelistene urealistisk lange og gi falske forhåpninger..."

Men jeg begynner ikke å grine av den grunn, nå har jeg jo fått meg en Panerai jeg kan lese uten briller!
 
BLACK market........

20190619_055839.png
 
Vel, nå er jeg i hvert fall altså veiet og funnet for lett for å få stå på liste for en 216570! Fikk svar nå. Det er jo veldig hensynsfullt av dem at de "ikke vil gjøre ventelistene urealistisk lange og gi falske forhåpninger..."

Men jeg begynner ikke å grine av den grunn, nå har jeg jo fått meg en Panerai jeg kan lese uten briller!

Var det Rolex' eller Bjerkes avgjørelse ?,
Så dersom suget etter en Rolex blir uhåndterlig er løsningen å henvende seg til gråmarkedet ?
 
Var det Rolex' eller Bjerkes avgjørelse ?,
Så dersom suget etter en Rolex blir uhåndterlig er løsningen å henvende seg til gråmarkedet ?

Mailen kom fra Bjerke, og jeg vil tro dette er deres avgjørelse. Jeg ser ikke for meg at Rolex skal bruke tid på å vurdere hvem som skal få stå i kø for en masseprodusert klokke. Uansett slipper jeg å forholde meg til Rolex i fremtiden, det er jeg nå helt ferdig med.
 
Mailen kom fra Bjerke, og jeg vil tro dette er deres avgjørelse. Jeg ser ikke for meg at Rolex skal bruke tid på å vurdere hvem som skal få stå i kø for en masseprodusert klokke. Uansett slipper jeg å forholde meg til Rolex i fremtiden, det er jeg nå helt ferdig med.
Rolex er tydeligvis ikke for Ola Nordmann:p
 
Synd at Rolex SA har gått ifra å være en produsent av kvalitets-ur og tool-watches, til i hovedsak en leverandør av luksus-ur for en engere krets. My two cents.
Helt enig. Mener jeg postet det tidligere, men gjør det gjerne igjen. Det var andre tider før:

C18A0988-A99F-4692-9930-74100163A617.jpeg


Men de skal ha det Rolex, de lager steike flotte ur..

D0336A7B-D516-4A17-BC26-665086D223C9.jpeg
 
Synd at Rolex SA har gått ifra å være en produsent av kvalitets-ur og tool-watches, til i hovedsak en leverandør av luksus-ur for en engere krets. My two cents.

Helt enig med deg. Jeg syntest jeg betalte mye, ca en måndeslønn når jeg kjøpte Sea-Dwelleren i 1999, fordi det var det Nordsjø dykkerene i min bekjentskapskrets anbefalte som et godt og solid dykkeur. Nå har det vært med ned over 100 dykk og er det av dykkeutstyret mitt som har vart lengst. :)
 
Vis vedlegg 151925 Er det bare meg som er imot at det annonseres nye og ubrukte varer på steder som skal være for entusiaster?


Vis vedlegg 151924
Nei det er ikke bare deg:( Og så syntes jeg det blir litt for enkelt å annonsere at man selv har kjøpt I Norge, når uret er utenlandsk, ikke har momsdok og er to uker gammelt. For all del så kan det være tilfellet, men jeg syntes det lukter litt...
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis