Hvordan tenker dere på klokke og ferieturer?

Jeg er litt usikker på hvilken klokke jeg ta med på reise i år, jeg gidder ikke ta med to. Jeg tenker ikke på ran og tyveri men på egenskaper. Alternativene er Tudor North Flag eller Seiko Skx. Speedy blir det ikke. Seikoen er litt kjedelig til daglig bruk. NF har bare WR på 100m, men det må vel være greit til bassengbruk;)

Store problemer her altså:)

North Flag kan du uten problemer dykke med, med det ene forbeholdet at den har bestått trykktest. Litt bassengbading vil altså være null problem. :)

Den har også fordelen med å være en av de mindre gjenkjennelige dyre klokkene man kan ha på armen, noe som kan være et poeng, selv om du sier du ikke tenker på ran og tyveri.

Jeg er litt usikker på hvilken klokke jeg ta med på reise i år, jeg gidder ikke ta med to. Jeg tenker ikke på ran og tyveri men på egenskaper. Alternativene er Tudor North Flag eller Seiko Skx. Speedy blir det ikke. Seikoen er litt kjedelig til daglig bruk. NF har bare WR på 100m, men det må vel være greit til bassengbruk;)

Store problemer her altså:)

Jeg hadde selv med North Flag på ferie i fjor, og var veldig fornøyd med det. Den tålte både plasking i basseng og hopping i vann fra et par meters høyde, så det er nok ingen fare. Det er et veldig allsidig ur!

Hvis man ikke kan ta med seg den fineste klokka man har på ferie, ferierer man enten på feil sted, eller har for dyr klokke.

Skal man på badeferie er det vel ikke alle klokker som passer like bra. Jeg tenker vel også at det er steder man ikke ønsker å flashe sin "rikdom".

Hvis man ikke kan ta med seg den fineste klokka man har på ferie, ferierer man enten på feil sted, eller har for dyr klokke.

Eller så prøver man å oppsummere et komplekst problem ned til én setning, uten å få det til.

Hva er feil sted for deg? Skal man henge inne på 5-stjerners hotellet i Paris eller bak murene på all inclusive resorten i Sør Afrika i to-tre uker? Det høres ut som en ensformig ferie. Verdiforsikring hjelper også lite hvis tre rusa guttunger står med utstø hånd og prøver å skjære av reima på Speedmasteren din.

Det er jo også noe som heter forsikring. Det funker.

Forsikring gir deg heller ikke klokken *din* tilbake. Du får kanskje en ny en på forsikringen (etter en god stund på venteliste på enkelte merker og modeller). Sunn fornuft tilsier å være litt tilbakeholden med å flashe rikdom på steder i verden med større forskjeller enn vi er vant med her hjemme.

Disse var med på tre ukers ferie i Spania/Marbella i fjor.
488F2CDB-3F44-4833-A2BA-D8D1171DE5DD.jpeg

Jeg drar på ferie til Tokyo denne sommeren, da blir Submarineren med. Den har også vært med til Beijing, Firenze og London. Alle plasser man i utgangspunktet kan bli stjålet fra. Jeg vurderer risikoen for å blir ranet, men ikke stjålet fra. Klokken skal brukes, ellers mister den for meg mye av verdien sin

Zero fucks given - men jeg har en Omega Planet Ocean XL som jeg føler glir så hardt under både skurker og afficionados radar at jeg ikke klarer å bekymre meg. Da jeg hadde en litt mer fancy Panerai var jeg nærmest konstant bekymret merket jeg. Omega - soldier on!

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas