Hvordan tenker dere på klokke og ferieturer?

Nå som disse har blitt tatt er det vel forsåvidt "trygt" igjen, men det overrasker meg at folk nærmest forventer at det skal gå greit å gå rundt med et par hundre tusen på synlig armen bare fordi man er "våken".

Nå er vel ikke akkurat denne gjengen Oslos svar på Kasper, Jesper og Jonatan, hvor byen nå kan gå tilbake til å bli fredelige Kardemommeby med dem bak lås og slå. Det finnes dessverre flere kjeltringer igjen i hovedstaden.

Det er blitt et trist samfunn når folk ikke lenger kan forvente å kunne ferdes trygt med en dyr klokke på armen en fin sommerdag i Oslo, men må ha en reell frykt for å bli ranet i bakhodet. At det faktisk er slik og at man må forholde seg til verdens realiteter er en ting, men det er virkelig en tragisk utvikling.
 
Redigert:
Nå er vel ikke akkurat denne gjengen Oslos svar på Kasper, Jesper og Jonatan, hvor byen nå kan gå tilbake til å bli fredelige Kardemommeby med dem bak lås og slå. Det finnes dessverre flere kjeltringer igjen i hovedstaden.

Du har absolutt et poeng, og med den økte bevisstheten omkring fine klokker er det ikke unaturlig å tenke at det er flere enn bare andre entusiaster som vil kikke anerkjennende på forbipasserendes armbåndsur. Det er nok tryggere på vinteren når man kan gjemme sparekontoen sin under jakkeermet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Tyske medier melder at Mallorca heller ikke er safe hvis du går med Rolex til 25.000 EUR på armen.
Jeg er ikke helt stødig i tysk men oppfatter at svensken selv klarte å stoppe tyven.
CF3438E5-2459-4F76-B96B-5597E7155016.jpeg
 
Som så mye annet løses mye med sunn fornuft!

Jeg tar ikke med meg Rolex på ferie til utlandet. Samtidig synes jeg det er artig at klokker blir brukt, og ferietid er jo definitivt en tid man kan nyte å gå med ulike klokker. Hadde med meg en Tudor Chronograf til Barcelona og Sitges i forrige uke. Kan ikke si at jeg merket at noen ofret den noe ekstra oppmerksomhet. Dette var en rolig badeferie med min datter. Kommer til å ta med den samme klokken på ferie i Frankrike og Italia i sommer. Har ingen betenkeligheter med det.

Skal du derimot ut i de sene nattetimer og leve en utagerende norsk ferievariant ville jeg muligens lagt igjen klokken hjemme...

Angående Oslo er jeg født og oppvokst her selv. Jeg ble ranet på Oslo City som 13 åring for det som begynner å bli mange år siden. Da gikk jeg med det som engang het minidisc veldig synlig. Lærte vel mitt av det.
Må vel si at det er sunn fornuft som er gjeldende i Oslo. Enkelte steder og tidspunkter trenger man ikke vise frem alt man eier. Planlegger man et større inntak av alkohol, er det også lov å tenke seg om i forkant.
 
Jeg er litt usikker på hvilken klokke jeg ta med på reise i år, jeg gidder ikke ta med to. Jeg tenker ikke på ran og tyveri men på egenskaper. Alternativene er Tudor North Flag eller Seiko Skx. Speedy blir det ikke. Seikoen er litt kjedelig til daglig bruk. NF har bare WR på 100m, men det må vel være greit til bassengbruk;)

Store problemer her altså:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Jeg er litt usikker på hvilken klokke jeg ta med på reise i år, jeg gidder ikke ta med to. Jeg tenker ikke på ran og tyveri men på egenskaper. Alternativene er Tudor North Flag eller Seiko Skx. Speedy blir det ikke. Seikoen er litt kjedelig til daglig bruk. NF har bare WR på 100m, men det må vel være greit til bassengbruk;)

Store problemer her altså:)

North Flag kan du uten problemer dykke med, med det ene forbeholdet at den har bestått trykktest. Litt bassengbading vil altså være null problem. :)

Den har også fordelen med å være en av de mindre gjenkjennelige dyre klokkene man kan ha på armen, noe som kan være et poeng, selv om du sier du ikke tenker på ran og tyveri.
 
Jeg er litt usikker på hvilken klokke jeg ta med på reise i år, jeg gidder ikke ta med to. Jeg tenker ikke på ran og tyveri men på egenskaper. Alternativene er Tudor North Flag eller Seiko Skx. Speedy blir det ikke. Seikoen er litt kjedelig til daglig bruk. NF har bare WR på 100m, men det må vel være greit til bassengbruk;)

Store problemer her altså:)

Jeg hadde selv med North Flag på ferie i fjor, og var veldig fornøyd med det. Den tålte både plasking i basseng og hopping i vann fra et par meters høyde, så det er nok ingen fare. Det er et veldig allsidig ur!
 
Hvis man ikke kan ta med seg den fineste klokka man har på ferie, ferierer man enten på feil sted, eller har for dyr klokke.

Skal man på badeferie er det vel ikke alle klokker som passer like bra. Jeg tenker vel også at det er steder man ikke ønsker å flashe sin "rikdom".
 
Hvis man ikke kan ta med seg den fineste klokka man har på ferie, ferierer man enten på feil sted, eller har for dyr klokke.

Eller så prøver man å oppsummere et komplekst problem ned til én setning, uten å få det til.

Hva er feil sted for deg? Skal man henge inne på 5-stjerners hotellet i Paris eller bak murene på all inclusive resorten i Sør Afrika i to-tre uker? Det høres ut som en ensformig ferie. Verdiforsikring hjelper også lite hvis tre rusa guttunger står med utstø hånd og prøver å skjære av reima på Speedmasteren din.