Klokkespotting

På jobben er det stadig vekk folk som må låne verktøy, eller ta med varer ut for å sjekke om det passer på bilen.
Som vanlig må de da legge igjen noe som depositum for varene.
På Lørdag var det en stresset herre som bare skulle låne med seg to piper ut for å sjekke hva som passet på felgene hans. " Da må du legge igjen noe i kassa" sier undertegnede.
Han smiler, tar av seg en knallfin IWC. "Bare ta pipene og stikk du" sier jeg, "det er helt iorden!"
Tommy

Stephen Hendry flekker en Rolex sub under snooker W. C. på eurosport nå...

Edit: Etter nærmere inspeksjon ser jeg at det er en Deepsea sea-dweller han bærer.

Hehehe, jeg satt og så på Snooker jeg og. Var det en Reverso O'Sullivan hadde på seg? Jeg fikk bare et lite glimt.

Ellers en relativ sær klokkespotting: Jeg var på rikshospitalet for å være med i en undersøkelse og bli MR-scannet, og i en informasjonsvideo de viste meg hadde en av skuespillerne en flott datejust.

978x.jpg

Noen som ser hva karen til høyre har på hånden? IWC Portuguese Chrono?

Jan Vardøen med en "bond bracelet" omega på tv nå i firestjerners middag, men han har den "opp ned" så jeg aner ikke hvilken SMP som skjuler seg der :p

Jeg bor rett ved Aku Aku, og har sett Vardøen der innimellom. Jeg har faktisk også observert "bond braceleten" og klokka på feilsida av håndleddet uten å klare å skimte hva som skjuler seg der. Det ser imidlertid ut som en fullsize SMP, så jeg tipper 2531.80.

Jeg bor rett ved Aku Aku, og har sett Vardøen der innimellom. Jeg har faktisk også observert "bond braceleten" og klokka på feilsida av håndleddet uten å klare å skimte hva som skjuler seg der. Det ser imidlertid ut som en fullsize SMP, så jeg tipper 2531.80.

Jeg har jobbet og kjenner Jan litt privat. Spurte han om klokken da jeg hjalp til å pusse opp Grünerløkka Brygghus, han skjønte ikke så mye da jeg spurte om han turte å jobbe med Omegaen. Så tydeligvis ikke så interessert i klokker, men da jeg sa jeg mente klokken hans sa han hadde kjøpt klokken for å ha en klokke han slapp å være redd for å bruke på jobb. Jeg så den stakkars klokken riste løs da han stod å pigget i betonggulvet. Jeg personlig brukte Seiko for anledningen.

Haha, han er en av dem ja. Jaja, fett nok, må være lov å bruke sine egne ting slik man selv mener de skal brukes ;).

Så du bor ved Aku Aku ja, ikke lange biten herfra det Krille :D.

To klokker i barnehagen til ene poden. En Omega PO chrono og en GMT Master 2 med pepsi bezel.

Spottet akkurat en helt nydelig 1680 på armen til en gentleman i skreddersydd dress i sikkerhetskontrollen på Gardermoen.
Noen herfra?

Såfremt du ikke er generisk mann nr 33 som dressmann, Hugo boss, eller hva man måtte ha designet dressen til så vil aldri en hyllevaredress sitte på samme måten som en skikkelig dress.

I tillegg er det masse detaljer i selve dressen, sømmer, osv osv som skiller seg godt fra mengden om du ser etter.

Dessverre for meg er det fortsatt generisk hyllevare det går i, men bruker nesten aldri dress uansett så da går pengene i klokker i steden for ;).