Hva fa.. er poenget med Steinhart??

For min del ble Steinhart en inngangsport.
Beklager til dere som mener jeg har tatt feil vei til Rom....

Vis vedlegg 97178

Hva tenker du om denne?
01.jpg

Tudor BB er vel strengt tatt ikke en hommage til Rolex Sub, snarere Tudor Sub 7922 eller hva den nå heter..

Helt enig. Bildet som er sakset fra et annet klokkeforum sier bare at "Black Back" er en homage. Ikke homage til hva.

Steinhart er for meg litt som denne her ;
48282_a0aeb1f7c877_low_res.JPG

Folk får gjere som dei vil, men med det utvalget av flotte klokkemerker med ein meir særegen identitet så hadde nok aldri eg vurdert en kopiklokke.

Den var kul @Fredrik4628

Monnin urkasse?
Det vet jeg ikke. Crown guards og form på kasse er lik, men lugsene er vel litt slankere på denne enn Monnin kasser jeg har sett. Denne her er vel et sted mellom 30-40 år gammel, så godt mulig Hamilton og Monnin fant på noe lurt sammen. Takk, veldig tøff klokke ja:) Viser kanskje ikke så godt på bildet, men den har virkelig fått sin dose patina på visere og skive.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Det vet jeg ikke. Crown guards og form på kasse er lik, men lugsene er vel litt slankere på denne enn Monnin kasser jeg har sett. Denne her er vel et sted mellom 30-40 år gammel, så godt mulig Hamilton og Monnin fant på noe lurt sammen. Takk, veldig tøff klokke ja:) Viser kanskje ikke så godt på bildet, men den har virkelig fått sin dose patina på visere og skive.

Du har nok rett, lignet veldig mye på crownguarden.

Du får sjekke innsiden av baklokket ved neste batteriskift;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel