Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

...hm...

Skjermbilde 2018-03-02 kl. 21.23.36.png
 
Var en Rolex som gikk for ca 250 000 under nypris på klokkeriet i går på en sånn auksjon uten minstepris .. Så er jo noken som må ta et tap inn i mellom også
 
Var en Rolex som gikk for ca 250 000 under nypris på klokkeriet i går på en sånn auksjon uten minstepris .. Så er jo noken som må ta et tap inn i mellom også

Spørs vel hvor stort tap det kan ha blitt hvis den er kjøpt med fra et annet sted i verden uten avgifter, med rabatt og deretter smuglet inn?
Det er slik jeg hvitvasker pengene mine.;)
 
@UJU Fikk med meg litt styr rundt budgivinga då der kom bud på pm litt for seint m.m. uansett 280 000 for en klokke med nypris 550ish . Sjølv med fratrekk for mva så snakker en enten tap i 100k klassen eller en betydelig rabatt.

Er jo en bra risk å ta å dra en såpass dyr klokke inn i landet uten mva også då. Men betaler man i kontanter så er det vel ikkje så lett å spore heller . ;)
 
Var en Rolex som gikk for ca 250 000 under nypris på klokkeriet i går på en sånn auksjon uten minstepris .. Så er jo noken som må ta et tap inn i mellom også

Invistørene som buzzer på Klokkeriet er små spillere som leker med kredittkortet sitt for tjene noen laks på noe som er lett å flippe.
De spiller ikke i disse 200K+++ høye områder;)
Da fyren som trodde at auksjonen sin skulle eksplodere akkurat som en Rolex under 100k har tydeligvis gjort en veldig dårlig analyse på det som foregår på FB.
 
@Hammerfjord var det derfor annonsen forsvant så raskt kanskje? Og at det ble kluss med budgivinga ?

Jojo . Har stussa fleire ganger på at enkelte legger ut klokker i høyere prisklasse på auksjon uten minstepris .
 
@Hammerfjord var det derfor annonsen forsvant så raskt kanskje? Og at det ble kluss med budgivinga ?

Jojo . Har stussa fleire ganger på at enkelte legger ut klokker i høyere prisklasse på auksjon uten minstepris .

Vet ikke hva som har skjedd denne gangen... Jeg er nå vekk fra Zuckerblums rike.
Ingen er påtvunget til å selge klokken sin hvis prisen var for lav: det er bare å si Fuck-Off og forsvinne fra Klokkeriet.
Egentlig vet du ikke hvis den som vant auksjonen skal få klokken til denne prisen.
Eller vet du det?
 
Den var dømt til å dukke opp på Klokkeriet. Til salgs uten minstepris fra en "ordentlig GG" og ikke ukjent invistor.

AD0E22BB-E7E7-4ADE-8895-9610DD9317FD.jpeg
 
Var en Rolex som gikk for ca 250 000 under nypris på klokkeriet i går på en sånn auksjon uten minstepris .. Så er jo noken som må ta et tap inn i mellom også
Vet ikke om auksjonen er slettet eller om logaritmene mener en Citizen-auksjon fra 2015 faktisk er mer aktuell når jeg søker, men husker du modellen? Ble nysgjerrig!