Urmaker Bjerke

Prøv deg i Savile Row eller i Bond Street for å sjekke ut din pondus ovenfor Londons butikkselgere, tror nok din opplevelse der blir litt anderledes enn i «turistgatene» Jermyn og Regent:eek:;)
Vel, jeg har handlet hos Gieves & Hawkes ;).- siden du nevnte det. Og tar turen innom neste gang jeg er i området.

• Liker
Reaksjoner: Gin
Strålende service hos Urmaker Bjerke nok en gang. Rask service og "good-will" behandling. Skulle egentlig bare ta en pit stop for henting, men ble som vanlig en lang prat mens min kollega satt utenfor og ventet i bilen :)

Prøv deg i Savile Row eller i Bond Street for å sjekke ut din pondus ovenfor Londons butikkselgere, tror nok din opplevelse der blir litt anderledes enn i «turistgatene» Jermyn og Regent:eek:;)

I Bond Street kan de virkelig det med service spør du meg. Jeg har vært innom med allværsjakke og fått topp service også da. Kaffe, «sir» osv

• Liker
Reaksjoner: Risti4life
Har alltid opplevd å fått god service hos Urmaker Bjerke. Like hyggelig om man bare titter, prøver, eller kjøper. Føler meg godt ivaretatt, og føler aldri noe kjøpepress, eller det å bli oversett.
Husker godt jeg kjøpe en klokke hos Urmaker Bjerke i Karl Johans gate i august 1999. Skulle kjøpe ny klokke, for egne tjente penger til min 20-årsdag. Fikk hjelp av en eldre flott kvinne ved navnet Eva. Hun forstå raskt at jeg var en Omega-Fanboy da hun så min gamle 145.022 -69. Så hun kom med mange flotte forslag. Blant annet en lekker Speedmaster Reduced med triple date og sort skive. Denne fikk man både på lenke og på en lekker sort rem.
Enden på historien var at denne klokken ble med hjem, og åtte år senere brukte jeg den da jeg giftet meg med min kone. Kona har jeg fortsatt, klokken er dessverre solgt.
Dette var mitt første besøk hos Urmaker Bjerke som kunde med egne penger. Tidligere er det vært Old´Zilla som har tatt med meg på Bjerke. Men alltid hyggelig og velkommen har vi følt oss. Sist nå på mandag da jeg hentet hjem min nye Patek Philippe Nautilus 5726. Bedre service skal man lete lenge og langt etter.
Skulle man råke utfor en dårlig kundeopplevelse, så er det lov å si i fra.

Redigert:
Jeg har vært innom urmaker Bjerke i Oslo mange(!) ganger. Spesielt i studietiden da dagene på lesesalen (som lå et lite stenkast unna butikken på Karl Johans gate) ble litt for lange og trauste..

Jeg har også vært så heldig at jeg har fått blitt med på tur med Halvor og gjengen til Sveits for å besøke Jaeger fabrikken. Den turen ble vunnet på arrangement med Tidssonen :)

Jeg må si at jeg nesten alltid får god hjelp - selv om jeg nå for tiden maksimalt er innom en gang i løpet av året. Var sist innom for en drøy uke siden for å teste et par helgull modeller. Jeg var nok da dessverre mildt sagt uheldig. Satt oppå inngangsdøren i Rolex/patek avdelingen på Karl Johan. Det løp og ropte kinesiske turister i munnen på hverandre rundt meg slik at jeg knapt nok kunne høre mine egne tanker. Det minnet mer om kjøpsopplevelsen på de mange outlet-sentrene i Italia enn en eksklusiv shop-in-shop avdeling for rolex og patek.

Jeg var nok veldig uheldig med tanke på valg av tidspunktet, og tror opplevelsen er mye bedre tidlig på morningen eller utenom ferietider (for utenlandske turister). Dessverre var opplevelsen av å sitte og vurdere kjøp av et ur til en drøy kvart million langt fra mine tidligere kjøpsopplevelser hos Bjerke.

Det skal nevnes at jeg samme dag dro innom avdelingen i Nedre Slottsgave og fikk megt god hjelp i annen etasje. Der var det relativt rolige forhold og man ble tilbudt og fikk servert drikke på en varm sommerdag :)

Satt oppå inngangsdøren
austin-powers-come-again.gif

6R1bzY7.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Stvg100
Har selv bare gode erfaringer med Bjerke siste 5 år, og da særlig Bergen, hvor jeg er i tide og utide. Fantastisk hyggelige folk :)

• Liker
Reaksjoner: Zari
+1 til god service hos Bjerke i Bergen. Fikk kaffe mens de tilpasset klokke og hadde en fin prat. Opplever de som hyggelige og serviceinnstilte.

• Liker
Reaksjoner: Zari
Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Føles det ikke godt å ha noen å hate?
Er det ikke herlig å slå dem flate?

- Raga

Selv digger jeg Bjerke og jeg opplever super service! Men med alle som koser seg med vond vilje har jeg behov for å fortelle om noen positive opplevelser.

Vi er glade når Tore, Knut eller Trond gjør en deal med oss ila 30min kl 21 på kvelden (og det skal vi fortsette å honorere). Poenget med dette innlegget er å si at Bjerke ikke er noe snauere! Ila 5 min kl 2245 i går kveld gjorde jeg en avtale med Snorre. For å bruke hans egne ord, vi prøver å være løsningsorienterte. Det klarer dere! Supert! Takk!

Alle anbefalinger herfra! Gleder meg til senere i dag:)

PS: Dette er ikke første gang Bjerke er løsningsorientert. Og det er ikke bare Snorre som jobber der og gjør en strålende jobb:)
PPS: Jeg har lest en del surmuling om unge Bjerke-ansatte som ikke kan modellene de selger ned til minste detalj. Mandag møtte jeg en super håndtering av denne problemstillingen fra en ny pikemedarbeider hos Bjerke Karl Johan da hun allerede innledningsvis fortalte meg at Panerai var et nytt merke for henne og at hun ikke hadde så mange svar, men spurte også om å lytte til Snorre og min ekstremnerdesamtale for å lære. Vi kan ikke forvente at PAM-kunnskap er medfødt. For meg tok det mange år å forstå dette merket, og jeg klarer så vidt å henge med. Og jeg er veldig nerd altså! Ærlighet varer lengst. Nysgjerrighet er en god egenskap for å tilegne seg mer kunnskap.

Føles det ikke godt å ha noen å hate?
Er det ikke herlig å slå dem flate?

- Raga

Selv digger jeg Bjerke og jeg opplever super service! Men med alle som koser seg med vond vilje har jeg behov for å fortelle om noen positive opplevelser.

Vi er glade når Tore, Knut eller Trond gjør en deal med oss ila 30min kl 21 på kvelden (og det skal vi fortsette å honorere). Poenget med dette innlegget er å si at Bjerke ikke er noe snauere! Ila 5 min kl 2245 i går kveld gjorde jeg en avtale med Snorre. For å bruke hans egne ord, vi prøver å være løsningsorienterte. Det klarer dere! Supert! Takk!

Alle anbefalinger herfra! Gleder meg til senere i dag:)

PS: Dette er ikke første gang Bjerke er løsningsorientert. Og det er ikke bare Snorre som jobber der og gjør en strålende jobb:)
PPS: Jeg har lest en del surmuling om unge Bjerke-ansatte som ikke kan modellene de selger ned til minste detalj. Mandag møtte jeg en super håndtering av denne problemstillingen fra en ny pikemedarbeider hos Bjerke Karl Johan da hun allerede innledningsvis fortalte meg at Panerai var et nytt merke for henne og at hun ikke hadde så mange svar, men spurte også om å lytte til Snorre og min ekstremnerdesamtale for å lære. Vi kan ikke forvente at PAM-kunnskap er medfødt. For meg tok det mange år å forstå dette merket, og jeg klarer så vidt å henge med. Og jeg er veldig nerd altså! Ærlighet varer lengst. Nysgjerrighet er en god egenskap for å tilegne seg mer kunnskap.
Blir spennende å se hvilken Pam som du har bestilt:)
Jeg har også bare godord å si om Bjerke, men jeg søker jo litt bevisst mot de som jeg «kjenner» når jeg er innom der.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Har nylig kjøpt en PAM1392 fra Urmaker Bjerke og nok engang fått strålende service av de ansatte. Sier som jeg har sagt før, man bør behandle andre som du vil bli behandler selv. Føler Urmaker Bjerke får ufortjent mye «negativ» omtale.
Helt enig. Alltid fått strålende service der selv, tom. småreparasjoner merket good-will. At en ramler inn i butikken uten noen tidligere handler og regner med at de kaster stålrolex etter deg slik galskapen er i dag, er ikke deres skyld. Både NS og KJ får de beste skussmål av meg