Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

OK, så da har glasset egentlig aldri vært de facto ødelagt. Risikoen er ikke kvaliteten på oppvaskmaskinen - men fettgehalt (kvaliteten) på det som står inne i maskinen. ;)
 
vel, jeg har drukket melk av det før, og det har vært utsatt for store mengder leppestift, så om det kan "ødelegges" mer skulle jeg likt å vite hvordan! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Usikker. Hadde det bare vært så enkelt...

Min erfaring er at man aldri kan redde et glass som er ødelagt; derfor er det såkalt ødelagt. Har prøvd å vaske et ødelagt ølglass via mange kreative måter, men skummet drepes på sekunder uansett etterpå. :) Beste metode er å kaste dem og kjøpe nye, dessverre.

Glass tåler alle type syrer bortsett fra Flussyre så langt jeg vet.
Hvordan kan glassets overflate fortsatt holde fremmede elementer hvis du bruker syre produkter for å rengjøre det?
Selvfølgelig går det an å rengjøre fullstendig et glass...
 
Hvordan kan glassets overflate fortsatt holde fremmede elementer hvis du bruker syre produkter for å rengjøre det?

Kanskje dette endelig er et spørsmål det faktisk ikke går an å quote en fasit på, men der kun empiri kan gi svar. Min erfaring er at et ølglass som er infisert med fett - må kastes.

Hva er din?

Jeg er ikke så sikker på hypotesen du nominerer "Selvfølgelig går det an å rengjøre fullstendig et glass..."
 
Kanskje dette endelig er et spørsmål det faktisk ikke går an å quote en fasit på, men der kun empiri kan gi svar. Min erfaring er at et ølglass som er infisert med fett - må kastes.

Hva er din?

Jeg er ikke så sikker på hypotesen du nominerer "Selvfølgelig går det an å rengjøre fullstendig et glass..."

Forstår du at noen syre produkter bryter ned all fet eller proteiner de kommer i kontakt med ?
Selvfølgelig går det an å fullstendig avfette en overflate som glass siden det tåler mest av alle kjemikaler.
Glass er ikke et porøst material: ingenting kan trenge seg dyp inn i glasset.

Men sannsynligvis trenger det ikke å gå så langt.
 
Faktisk en en del ølflasker resirkulert : da hvordan blir de rengjort hvis det er liksom umulig å fullstendig rengjøre glass?
 
Ikkje alle forstår seg på interessa for gamle (og nye) armbandsur.. o_O #stoltlikplyndrer
20180218_202615.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jakten på deltidsjobb og sommerjobb som student... "Vi søker student innenfor .... med 250 års erfaring..."

Gjør et kjapt innsalg her og håper på det beste ;)

Trenger du eller ditt selskap ingeniørstudent innenfor energi og miljø i bygg?
- Interessert i energi og miljø, og spesielt energibesparelse i bolig og bygg.
- Har igjen 3 semestre av studiet
- Har fra tidligere en grad innenfor økonomi
- Ekstremt motivert
- Forholdsvis mye arbeidserfaring
- Kjennskap til CAD-verktøy
- Holder til i Oslo
- Jovial type
- Alt er av interesse
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai