Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Fytti faen for en dag det var i går.
(Fyrsten må unnskylde språket. Jeg føler det riktig denne gangen).

Vi holder på å bygge hytte, og måtte opp for å måke sålen før byggestart. Gjennom vinteren så har det lagt seg en meter som må bort. I tillegg skal det være to meter rundt.

Slik så det ut klokken 09:00.
Vis vedlegg 78788

Heldigvis var det ikke så kaldt som det var lovet. Ca minus to. Grei temperatur. Det ble kontinuerlig snemåking, bare avbrutt av ti minutter til et par slurker kaffe og en neve nøtter.

Da klokken var halv seks så det slik ut.
Vis vedlegg 78789

Med på kjøpet var en ødelagt kropp.
Dette var mye arbeid som min kontor-kropp ikke er laget for.

Nå føler jeg at jeg har måket tilstrekkelig med sne for i år. Derfor gleder jeg meg til neste helg: Vi må opp og fjerne islaget som er på sålen. Onde tunger vil ha det til at det skal sne i mellomtiden.

Gi meg vår!!

8
Lei (eller bedre; kjøp) deg en skikkelig snøfreser først som sist! Honda med beltedrift :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Bra det ikke bare er meg som sliter med snøen. Ettersom du er så godt i gang kan du godt komme til meg å måke min veranda. heheheh :)

Yoho!
en fislete liten veranda med 2 meter sne er ingenting.
Jeg våknet opp i dag med en oppkjørsel som måtte måkes. Liten, men det gikk fort. Lysten var det ikke....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Lei (eller bedre; kjøp) deg en skikkelig snøfreser først som sist! Honda med beltedrift :)

Tanken på å kjøpe freser for bare denne gangen var der. Også for noen dager siden. Men det er flere rør og dragere til terrasse som ligger i veien, eller kan skades.

Til daglig så vil innkjøringen bli måket av lokale brøyter.
Tanken var der, men gjerrig lommebok, for en snefreser som kunne ta halve jobben....

Kroppen leger jo seg selv!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG og CaveMan
Yoho!
en fislete liten veranda med 2 meter sne er ingenting.
Jeg våknet opp i dag med en oppkjørsel som måtte måkes. Liten, men det gikk fort. Lysten var det ikke....

8
Det er ikke mye, men når man kommer hjem og er litt fyllesyk og har litt jetlag da så det ut som et mareritt. Det gikk heldigvis fort når jeg først begynte.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Valgte sushi fra et annet sted...:
E06C02C8-1E87-4E60-B9BC-238A6C73D046.jpeg

Takk til Mattilsynet for opplysningen, men fy til kokker med null ære.

Ja, stedet var skåltomt for kunder.
 
Når man uforvarende har vasket alle ølglass i oppvaskmaskin - og alle glassene er blitt ødelagt. Jeg vet at ølglass ikke skal se et melkeprotein/-fett i sin levetid, men at fett fra annet bestikk i oppvaskmaskin også ødelegger ølglass og dreper all skumopplevelse - er ny kunnskap.

Ja, ja - da har man et pent knippe vannseidler. :rolleyes:
 
Når man uforvarende har vasket alle ølglass i oppvaskmaskin - og alle glassene er blitt ødelagt. Jeg vet at ølglass ikke skal se et melkeprotein/-fett i sin levetid, men at fett fra annet bestikk i oppvaskmaskin også ødelegger ølglass og dreper all skumopplevelse - er ny kunnskap.

Ja, ja - da har man et pent knippe vannseidler. :rolleyes:

synes å huske at man kan redde "flate" ølglass med krystallsoda.
 
Kan redde dem med å kjøre de mer i maskin også.
synes å huske at man kan redde "flate" ølglass med krystallsoda.
Usikker. Hadde det bare vært så enkelt...

Min erfaring er at man aldri kan redde et glass som er ødelagt; derfor er det såkalt ødelagt. Har prøvd å vaske et ødelagt ølglass via mange kreative måter, men skummet drepes på sekunder uansett etterpå. :) Beste metode er å kaste dem og kjøpe nye, dessverre.
 
prøvd kaustisk soda?
Tar knekken på det meste, inkludert aluminium ;)
har brukt det i store mengder ved brygging, og mistenker at det burde gjøre susen.

med nærmere ettertanke så har jeg både kaustisk soda og et ødelagt glass stående, så kanskje jeg skulle prøve?
 
med nærmere ettertanke så har jeg både kaustisk soda og et ødelagt glass stående, så kanskje jeg skulle prøve?

Ja takk. :)

Jeg kan i parallell prøve: a) Glasspolish/-pasta fra Autoglym, b) Rensepasta for kjeramisk koketopp og c) Rosa spray-Plumbo for kjøkkenvifteavfetting.