Hva skjer med Rolex og levering?

Null leveringstid, som på lager i Haugesund. Eller null leveringstid, som null ide om hvor lang leveringstid. :D

Haha, da er veien kort til Haugesund om det hadde vært førstnevnte.. Jeg har ikke hørt noe mer fra Askeland, men de ville ikke en gang gjette på om vi snakket om Januar eller April da jeg spurte om hva de mente med "etter nyttår"...

Herregud denne ventetiden er lang!

Hei,
Var innom Bjerke i dag for å prøve en Sub. Vurderer å kjøpe en i stål, men fikk prøve en i gull da di ikke hadde noen inne, så det var jo hyggelig, selv om jeg ikke følte meg så veldig hjemme i butikken..

Men så har jeg prøvd å orientere meg litt i prisutviklingen. Fant ut at klokken kostet 52500kr i 2010. Har prisene gått jevnt opp til dagens pris på 66600kr, eller er det det store hoppet i Sveitsiske franc som er årsaken til det store prishoppet?
Vil eventuelt prisen på ny klokke gå ned om Sveitsisk franc svekker seg i forhold til kronen?

Hvor er det eventuelt lurers å kjøpe en brukt?

På forhånd takk for svar :)

Er jo en grunn til at de går 30.000 kr over listepris. Åpenbart noen som har bestilt mange.

Ja.
Det er jo dei som skaper ventelistene på en måte, og dei er vel ikkje heller det eg vil kalle goodguys på entusiastspråket. Men for all del, det er en måte å tjene litt ekstra på hobbyen.
Eg har vel valgt å ikkje handle med slike.. Ihvertfall so lenge eg er edru under surfing på salgsforaene og har en viss grad av impulskontroll.

Halvveis on-topic spm her:

Hvordan funker det egentlig når man setter seg på hventeliste hos f.eks Bjerke i hovedstaden? Depositum osv?

Har lyst til å gå for no-date Sub i stål til 40-årsdagen min i juni, så da må jeg vel komme meg på en el annen venteliste snart hvis det skal skje. :)

Hvordan funker det egentlig når man setter seg på hventeliste hos f.eks Bjerke i hovedstaden? Depositum osv?

Har lyst til å gå for no-date Sub i stål til 40-årsdagen min i juni, så da må jeg vel komme meg på en el annen venteliste snart hvis det skal skje. :)
Jeg satte meg på liste i september på en GMT BLNR hos Bjerke. Fikk beskjed om at jeg kunne forvente levering i løpet av 6mnd. Hadde noen tusen tilgode der som jeg deponerte samtidig. Vet ikke om man må betale depositum for å sette seg på liste da jeg gjorde dette uoppfordret, men det er sikkert flere her som kan svare deg på det.

Ganske sikker på at du må betale depositum dersom du vil stille i den prioriterte køen.

Jeg betalte nylig 10k i depositum på en klokke jeg bestilte hos Bjerke

Tenk om man hadde hatt samme salgspraksis som Apple, Supreme, Nike etc: first come, first serve. Ved hver «Rolex-drop» hadde det vært en særegen gtg i Karl Johan, teltleir, soveposer og kaffe på termos...

+1 Hahaha, spot on beskrivelse av galskapen:)