Hva skjer med Rolex og levering?

Bjerke rapporterte 3-4 år ventetid for Daytona i går, da med garantert leveranse innen 4 år.

En AD har bekreftet at de vil få/får en oversikt over hvilke modeller og antall de vil få i løpet av året, slik at det blir lettere å styre ventelister og "tildelinger".

Jeg har derimot ingen tro på at noen vil garantere levering av spesifikke modeller innen X år. Produksjonen varierer, det samme gjør etterspørselen - dessuten vil nylanseringer o.l. påvirke totalbildet.

• Liker
Reaksjoner: Rød
En AD har bekreftet at de vil få/får en oversikt over hvilke modeller og antall de vil få i løpet av året, slik at det blir lettere å styre ventelister og "tildelinger".

Jeg har derimot ingen tro på at noen vil garantere levering av spesifikke modeller innen X år. Produksjonen varierer, det samme gjør etterspørselen - dessuten vil nylanseringer o.l. påvirke totalbildet.

+1

Bestilte en 116610LN fra Askeland i Juli, snakket med de i forrige uke og det ser ikke ut som de klarer å levere på denne siden av jul. Etter hva de fortalte fikk de ikke en eneste av denne ved forrige levering...:(

Bestilte en 116610LN fra Askeland i Juli, snakket med de i forrige uke og det ser ikke ut som de klarer å levere på denne siden av jul. Etter hva de fortalte fikk de ikke en eneste av denne ved forrige levering...:(

Jeg bestilte også der i juli, dog en av de siste dagene i måneden - så du er nok foran meg i køen. Fikk beskjed i forrige uke om at levering kan forventes utpå nyåret. Hvor langt utpå er usikkert :p

Hadde vært godt å ha den på armen til jul, men samtidig er det godt å ha noe å vente på. Heldigvis har jeg en 114060 på armen i mellomtiden - det stiller kløen litt :)

Har dog et par/tre andre ur hvor jeg står på liste med betraktelig lengre ventetid ... inkludert 116500 som jeg først satte meg opp på liste for i sommer.

Tror vi bare må forvente at ventetid og liste er her for å bli. Det er jo slik det har vært i store deler av sentral Europa i lang tid. Men samtidig, har man fått blod på tann, så er man kjøpekåt som fy.... :)

Jeg hadde 116710LN i 1,5 år og brukte denne hele tiden. Solgte den og kjøpte 16610LV. Jeg synes kassen er utvilsomt bedre proporsjonert på Kermit (eldre Rolex). Remmer og nato synes jeg derfor også (IMO) passer mye bedre til de gamle modellene kontra de nye.