Hva skjer med Rolex og levering?

Halvveis on-topic spm her:

Hvordan funker det egentlig når man setter seg på hventeliste hos f.eks Bjerke i hovedstaden? Depositum osv?

Har lyst til å gå for no-date Sub i stål til 40-årsdagen min i juni, så da må jeg vel komme meg på en el annen venteliste snart hvis det skal skje. :)
 
Halvveis on-topic spm her:

Hvordan funker det egentlig når man setter seg på hventeliste hos f.eks Bjerke i hovedstaden? Depositum osv?

Har lyst til å gå for no-date Sub i stål til 40-årsdagen min i juni, så da må jeg vel komme meg på en el annen venteliste snart hvis det skal skje. :)
Jeg satte meg på liste i september på en GMT BLNR hos Bjerke. Fikk beskjed om at jeg kunne forvente levering i løpet av 6mnd. Hadde noen tusen tilgode der som jeg deponerte samtidig. Vet ikke om man må betale depositum for å sette seg på liste da jeg gjorde dette uoppfordret, men det er sikkert flere her som kan svare deg på det.
 
Halvveis on-topic spm her:

Hvordan funker det egentlig når man setter seg på hventeliste hos f.eks Bjerke i hovedstaden? Depositum osv?

Har lyst til å gå for no-date Sub i stål til 40-årsdagen min i juni, så da må jeg vel komme meg på en el annen venteliste snart hvis det skal skje. :)

Ganske sikker på at du må betale depositum dersom du vil stille i den prioriterte køen.

Jeg betalte nylig 10k i depositum på en klokke jeg bestilte hos Bjerke
 
Tenk om man hadde hatt samme salgspraksis som Apple, Supreme, Nike etc: first come, first serve. Ved hver «Rolex-drop» hadde det vært en særegen gtg i Karl Johan, teltleir, soveposer og kaffe på termos...

+1 Hahaha, spot on beskrivelse av galskapen:)
 
Kan forøvrig melde om at jeg satte meg på venteliste på Batman, Hulk, Polar og Sky-Dweller i April i år.

Polaren kom i August/September. De andre venter jeg fortsatt på :)
 
Jeg er sikkert optimist. Noen som vet om det er mulig å oppdrive Explorer II 216570 (Polar) hos AD nå? Eller er det like lang leveringstid som annet spikerstål?

Edit: Ser nå at @RalphDarwin ventet 4-5 mnd på Polar.
 
Det "flommet over" av Exp 2 i butikkene da jeg var i Roma og Napoli for en mnd tid siden, så tviler på situasjonen er like håpløs som med sub.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrT
Merkelig hvordan det har blitt. I 2012 hadde Bjerke Daytona SS på lager. I 2013 datt jeg innom en dag og spontanhandlet en sub. Det er utenkelig i dagens marked.
 
Så sent som høst 2016 når jeg kjøpte min SD4K så lå denne, Sub med og uten dato og Sub LV foran meg på disken hos Bjerke - fritt valg med direkte levering.
Høst 2015 når jeg kjøpte min Daytona SS også hos Bjerke, så kunne jeg velge mellom 2 med hvit skive og 1 med sort skive - alle ledig for en direkte levering.

Slike tider kommer nok tilbake igjen, så det er bare å spare og vente på bedre tider. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og 69variant
Vi skal nok se at økt rente i fremtiden, og stagnerende boligpriser skal gå hånd i hånd med lavere ventetid på det meste av luksusgoder :)

Folk har en tendens til å overhandle luksusvarer i nedgangstider for statusen sin del.
 
Jeg satte meg på liste i september på en GMT BLNR hos Bjerke. Fikk beskjed om at jeg kunne forvente levering i løpet av 6mnd. Hadde noen tusen tilgode der som jeg deponerte samtidig. Vet ikke om man må betale depositum for å sette seg på liste da jeg gjorde dette uoppfordret, men det er sikkert flere her som kan svare deg på det.

Jeg fikk beskjed om 16 mnd på liste og 10k i depositum på GMT BLNR i går. Da tror jeg at tester lykken andre steder.
 
Jeg fikk beskjed om 16 mnd på liste og 10k i depositum på GMT BLNR i går. Da tror jeg at tester lykken andre steder.
Det hørtes lenge ut for BLNR, da må etterspørselen ha tatt seg kraftig opp siden i høst. Jeg fikk beskjed om levering rundt mars og jeg deponerte også 10k. Har du spurt andre plasser om hvor lang levering de har?
 
Hva gjør de lange leveringstidene med potensielle kjøpere?

Blir dere lei og ser etter alternativer, eller trigger dette måha-genet og medfører at dere føler dere får mer for pengene - jf "jakten er halve morroa....."?
 
Er det sånn at Bjerke tør ikke å bestille klokker som skal site i butikken og vente for en kjøper?
Eller er det sånn at Rolex forsyner ALLE på bestilling???o_O Det tviler jeg på.