Så bra @MINUTE_REPEATER . Skal sende en mail før jul. Har du evt noen av bildene liggende @Langtransport ? Evt kunne du sendt dem på PM?
http://www.tidssonen.no/forum/threads/d2-klokkespalten-klokketro.43490/page-3Noen som har kopi/screenshot av artikkelen i D2 om Heuer luftforvaret?
Det at intet nytt er godt nytt, stemmer ikke alltid. Det å finne informasjon om både Movado og Heuer i Luftforsvaret har vært en jobb i motbakke. Friske fraspark i starten og syrefest et sted mot toppen. Jeg har vært i kontakt med folk som jobbet på instrumentverksted på Kjeller i overgangen 1970-1980 og de husker manualer og deler for begge merkene, men alt er dessverre forsvunnet/kassert når LFK ble AIM. Ved å sjekke dagens SAP så finner jeg merkelig nok informasjon om rundt Heuer 1550 SG. Det er ikke all verden og har egentlig ikke ført meg andre steder, bortsett fra nok en detalj å ta med seg videre i jobben. Det at klokken fortsatt er ført i SAP er jo helt merkelig da den ble utfaset tidlig på 1980-tallet. Hvordan den har overlevd i systemet klarer ingen å svare på og det er gjort utallige forsøk på å finne hvorfor. Og du lurer sikkert på om jeg har sjekket om den ligger på lager et sted? Selvfølgelig og svaret er dessverre nei. Verken manualer, TC/TO, deler eller klokken er å finne spor av.
Hvis du innehar ninjatriks i SAP eller IMAS så kan du søke på følgende nr:
SAP number: 40751262
NATO number: 251350834
Part number: 980031
Fabrikat: HEUER LEONIDAS SA
Legger ved et bilde hvis noe er usikker på hvordan den ser ut:
Vis vedlegg 71388
Jeg mener at det ble utdelt Hamilton på Sheppard og Adanac i Norge (i hvertfall på Bodø). Kan selvfølgelig være omvendt men det er slik tidligere kollega husker det.Supert. Fint om flere kan bruke kanaler inn i systemet. Jeg vet Adanac ble utlevert i USA til bla norske navigatører og piloter. Så vidt jeg vet er ikke disse utlevert via forsyning i Norge.