Rolexcafé – løst og fast om Rolex

SEL or non-SEL, that is the question!

Spørsmålet melder seg i min jakt på en 16570. Jeg har bare erfaring med de nyere rolex-lenkene. Jeg lurer derfor på om det er noen pros and cons med SEL og non-SELo_O

Er det stilig og toolwatch-aktig med non-SEL eller føles det bare billig?
Slites lenkene/endlinksene forksjellige?
osv osv

Setter pris på innspill fra dere med erfaring med disse lenkene.

SEL or non-SEL, that is the question!

Spørsmålet melder seg i min jakt på en 16570. Jeg har bare erfaring med de nyere rolex-lenkene. Jeg lurer derfor på om det er noen pros and cons med SEL og non-SELo_O

Er det stilig og toolwatch-aktig med non-SEL eller føles det bare billig?
Slites lenkene/endlinksene forksjellige?
osv osv

Setter pris på innspill fra dere med erfaring med disse lenkene.

Non-SEL føles bare billig.
Sikkert mange som synes dette er "sjarmerende", men det blir som en eiendomsmegler som kaller en sliten og oppussingsklar leilighet på østkanten for "sjarmerende".

Noen som hvet om det kun er på 1675
Pepsi som purple/ fuchia er mulig? Jeg har ikke sett dette på 16750/16710

@Cuoresportivo
Fuchsia insertene er vel vanlig på 1675 fra 60-tallet, men jeg har sett flere 16750 med dette på Rolexforums. Disse kan jo selvfølgelig blitt ettermontert for alt jeg vet.

Personlig ville jeg vært litt skeptisk til et fuchsia insert på en GMT fra 80-tallet. Send en PM til Springer på Rolexforums, er en av gutta med mest peiling på denne modellen.

For øvrig vanvittig fint insert!

• Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
@Cuoresportivo
Fuchsia insertene er vel vanlig på 1675 fra 60-tallet, men jeg har sett flere 16750 med dette på Rolexforums. Disse kan jo selvfølgelig blitt ettermontert for alt jeg vet.

Personlig ville jeg vært litt skeptisk til et fuchsia insert på en GMT fra 80-tallet. Send en PM til Springer på Rolexforums, er en av gutta med mest peiling på denne modellen.

For øvrig vanvittig fint insert!
Takk for svar.
Har insertene forskjellige utv diameter, eller vil de passe de forskjellige referansene fra GMT serien?

Haha! Lo så jeg datt av sofa`n @Loevhagen !! :D

litt sånn off-topic.
"hva er cellulitter og hvordan tegne øyebryn" kan vel ikke være langt unna... :D :D

DSC_0215.JPG
Liker lesbarheten :)

• Liker
Reaksjoner: time og Grendel