Æ har fire fine lænestola

Har hengt meg litt opp i Sven Ivar Dysthes "1001" i stål og palisander, spesielt utgaven uten armlener er riktig så staselig. Fine eksemplarer koster omtrent det samme som en halvgammel Submariner, så kjøp uten test er sjansespill. Noen som har hvilt sitt legeme i en slik og kan avlegge komfortrapport?

D60A23E2-E01C-4D1B-B483-782FF4B2FD39_zpshvfhrqgc.jpg

72D0A079-9C4E-479D-A9B4-5A4D331B8BE3_zpssdczqdhg.jpg

169AD422-6D52-4A7B-81F9-B841702614F5_zpsiydy4ugi.png

Har hatt denne i palisander med armlener - svært god å sitte i og en fryd for øyet.
Syntes imidlertid at modellen hadde litt for mye "kontorpreg" over seg, så den ble solgt..
Da Dysthe lagde modellen ca.1960 kostet den kr. 1000,- noe som var aaalt for dyrt for den
norske husmor - derfor ble den ingen hit i hjemmet, men havnet isteden gjerne på div. advokatkontor..
I USA derimot solgte modellen bra.
Palisander / stål ligger vel for tiden på ca. 20´ - den i bare palisander rundt 10´- 12´
Hvis du finner en....;)

Redigert:
Plukker opp denne; Det er ikke noen som har en idé om det er mulig å se/prøve en Paulistano noen plass i Bergensområdet?

IMG_0423.PNG
Noen tips til stol som burde få stå ved enden av teppet? Har sett mye på lc1 eller Jetson! Helst noen i krom og skinn! Noen med gode alternariver? :)

Har sett på denne @Edzilla men den ser ikke særlig behagelig ut? Flere tips? :D

Har to stk her hjemme. Pre. Knoll. Du får komme innom å teste de ut :cool:
Skal ikke påstå at de er veldig gode å sitte i. Men det er ikke så farlig når de er så vakre.

• Liker
Reaksjoner: Lynch
Jeg prøver meg her blant dere stilbevisste stol-entusiaster! Jeg har en Ekstrem av Terje Ekstrøm (Varier) som er rimelig herja i stoffet. Er det noen av dere som vet om dette lar seg trekke om? Hvor kan dette gjøres og har noen av dere anelse om hva dette evt koster?

Jeg prøver meg her blant dere stilbevisste stol-entusiaster! Jeg har en Ekstrem av Terje Ekstrøm (Varier) som er rimelig herja i stoffet. Er det noen av dere som vet om dette lar seg trekke om? Hvor kan dette gjøres og har noen av dere anelse om hva dette evt koster?

@Entropy har vel kontakter?

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Det gikk fort!

Har egentlig hatt lyst på den lenge, men har ikke plass. Syns en Ox og en Queen sammen må være perfekt i et rom for tenkning (eller fravær av tenkning, som kanskje er den beste fritidssyssel)

Ble vel lagt ut i forrige uke mener jeg.
Nydelig stol, som krever litt plass. Men er enig som du skriver Queen og Ox sammen er perfekt.
Hadde dog kanskje valgt en annen farge enn sort lær på Ox. Cognac/valnøtt synes jeg den kler.

ej_100_oxchair_highres_300dpi_07.jpg
ej_100_oxchair_highres_300dpi_17.jpg

• Liker
Reaksjoner: olejoh