Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Dette er hva jeg har i dag, og har egentlig samlet mer enn å smake på alle da det fort blir turer gjennom tax free'n. Men er veldig glad i islay og syns mye annet fort blir tamt.


Aberfeldy 18 Limited Release

Aberlour 15 Double Cask
Adelphi's Liddesdale 21 Batch 9 1/1342
Ardbeg 10 y/o
Ardbeg Uigeadail
Balvenie Triple Cask 16
Bowmore 12
Bowmore Gold Reef
Bunnahabhain Moine
Caol Ila 12
Glenlivet 21 Archive
Glenmorangie Extremely Rare 18
Highland Park Einar
Ileach Peated Islay Single Malt
Jura 16 Diurach's Own
Jura Prophecy
Lagavulin 16
Laphroaig QA Cask
Macallan Select Oak.
Macleods' Islay 8
Springbank 15
Talisker Dark Storm
Talisker 10

Har også hatt Dalmore Cigar Malt, Glenlivet 12 og Glenmorangie Lasanta.

Dalmoren og Glenliveten var noe jeg likte mer enn Lasantaen..

Forslag til noe jeg kan prøve på "andre siden"?
 
  • Liker
Reaksjoner: Rødland og HerrUr
20160311_223133.jpg


Da var tiden inne for å finne frem en "tax free" whisky.
Etter å ha tømt flasken med 18 gml Glengoyne er dette noe ganske annet. Mer røyk selvfølgelig men allikevel ikke av de mest røykfylte Islay-whiskeyene. Den kjennes ganske ung ut, noe den helt sikkert er ("tax-free edition"). Jeg er foreløpig ikke helt overbevist av denne, jeg har smakt bedre Bowmore før. Vi får håpe den kommer seg etterhvert som ganen venner seg til røyksmak igjen.
 
Det kom med en Dalmore Cigar Malt igjen. Jeg husker den så spesiell med en cigar at jeg må ha den igjen. Travel retail.

Ble anbefalt Octomore 2.0 sist, skal egentlig være en Ardbeg ganger 5 i røyk, men en 5 åring. Med litt vann skulle den være overraskende søt også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop
12 år gammel singelmalt til kroner 399,90 måtte prøves, en nyhet på polet nå i mars.
En skikkelig søtsak dette. Lettdrikkelig og enkel. Fant vanilje, creme bruleet, brunt sukker. Minnet mye om Jack Daniels. Interessant for meg siden jeg aldri har smakt noe fra dette destilleriet før, men det blir nok med denne ene flasken ja.

hpPqWB.jpg
 
Redigert:
Dette er hva jeg har i dag, og har egentlig samlet mer enn å smake på alle da det fort blir turer gjennom tax free'n. Men er veldig glad i islay og syns mye annet fort blir tamt.


Aberfeldy 18 Limited Release

Aberlour 15 Double Cask
Adelphi's Liddesdale 21 Batch 9 1/1342
Ardbeg 10 y/o
Ardbeg Uigeadail
Balvenie Triple Cask 16
Bowmore 12
Bowmore Gold Reef
Bunnahabhain Moine
Caol Ila 12
Glenlivet 21 Archive
Glenmorangie Extremely Rare 18
Highland Park Einar
Ileach Peated Islay Single Malt
Jura 16 Diurach's Own
Jura Prophecy
Lagavulin 16
Laphroaig QA Cask
Macallan Select Oak.
Macleods' Islay 8
Springbank 15
Talisker Dark Storm
Talisker 10

Har også hatt Dalmore Cigar Malt, Glenlivet 12 og Glenmorangie Lasanta.

Dalmoren og Glenliveten var noe jeg likte mer enn Lasantaen..

Forslag til noe jeg kan prøve på "andre siden"?

Coffey grain er morsom, også bør du få inn det du finner fra Nikka og annen japansk også.

Glenfidich kan kansje også få en plass i hylla?

Støtter meg til tidligere skribent som roser macallan 21 også
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop og MrRambutan
Akkurat tatt korken på Glengoyne 18yo. Meget positiv opplevelse selv uten røyksmak som kommer til å nytes. Det har vel blitt anbefalt 25yo av samme destilleri, så håper på at det blir neste inn i skapet.

Etter litt mer smaking og testing av Nikka Coffey Grain ga den ett lite ekstra spark med en dråpe vann, men likevel ingen favoritt. Her må det også testes mer. Andre anbefalinger tas med glede i mot.
 
Glenfiddich Cask Collection - Vintage Cask. Smakte denne på flyplassen i Malpensa i dag. Sammenlignet med 21-åringen og syns faktisk 21-åringen var litt for søt og hadde for kort ettersmak. Siden jeg liker mye islay så ble valget førstnevnte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop