Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Litt opptur på Heathrow (terminal 5) forleden. Butikkene serverte jo hele porsjoner med whiskey for prøvesmaking.
(Ikke disse små medisin-plastglassene.) Bl a en svindyr 21 års whiskey jeg dessverre ikke husker navnet på. Gjør nitriste Heathrow noe mer levelig.

Glengoyne meg her og Glengoyne meg der, jeg har da en Glengoyne i bestilling i det minste - 12 åringen
Måtte også bestille en flaske til av Glenkinchie 12, nydelig sommerwhisky som tålte overraskende mye vann. Pluss en flaske Springbank 10.

Men i kveld blir besøk til kompis med medbrakt Craggenmore og Craigellachie, og smaksprøver av det han har stående. En god whiskykveld blir det.

IMG_20160521_205221_zpsrmwyvp68.jpg

Mykje Glengoyne ute å går, så eg hiv meg på..

Ups.. Hadde ikke fått med meg at det var world whisky day i dag. Egentlig hadde jeg tenkt å klare meg med en øl i dag men skjønner at jeg må bidra her. Jeg får ta det som står åpent i skapet og rakk det akkurat:)

20160521_235224.jpg

• Liker
Reaksjoner: HerrUr og Preacher
Er det noen her som har tips til en knakenes god whisky? Helst til rundt 1000-lappen, maks 1500,- Den kan heller ikke være røykfylt da jeg gjør det jeg kan for å styre unna røyk i whisky. Håper på noen gode forslag fra dere whiskyelskere:)

Jeg ser på bilder av denne whiskyen og det står på labelen at den er heavily peated? Da er den ikke noe for meg... Holder til i Oslo btw:) Takk for tips!

Er det noen her som har tips til en knakenes god whisky? Helst til rundt 1000-lappen, maks 1500,- Den kan heller ikke være røykfylt da jeg gjør det jeg kan for å styre unna røyk i whisky. Håper på noen gode forslag fra dere whiskyelskere:)
Glengoyne 18YO = 1200
MacAllan (D. Laing tapning) Old Cask 16YO = 1500

Mac'n er overraskende oljeaktig. Flott whisky.

Ingen av disse jeg anbefaler er peated - i det hele tatt.

• Liker
Reaksjoner: EspenK og Ban
Takk takk! Utgangspunktet var at jeg skulle prøve noe annet enn Glengoyne, men jeg kjenner dragningen mot Glengoyne melder seg igjen. Vi får se...