Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Er det noen her som har tips til en knakenes god whisky? Helst til rundt 1000-lappen, maks 1500,- Den kan heller ikke være røykfylt da jeg gjør det jeg kan for å styre unna røyk i whisky. Håper på noen gode forslag fra dere whiskyelskere:)

Da ville jeg prøvd Glenmorangie Signet til rett under 1500. Veldig god sak som jeg ser sist nå ble kåret til "Whisky of the year 2016" i International Whisky Competition.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Kveldens snop:

-Craigellachie 13 kjøpt i Sverige var ikke god da jeg åpnet den, men nå etter noen uker har den utviklet seg fra å være ganske så tynn og spritpreget til å bli både en lett og samtidig kompleks whisky med mye tropisk frukt. Veldig spesiell.

-Glengoyne 12 ble åpnet i kveld og skuffet litt i forhold til det jeg har sett av anmeldelser. Tydelig sherrypreg som forsvant fort og vann tålte den knapt.

-Springbank 10 ble også åpnet i kveld og føltes bedre enn forrige flaske jeg hadde av denne. På smaken var det klare innslag av både bourbon- og sherryfat uten det samme spritpreget som jeg fant sist. God og kompleks til bare å være 10 år synes jeg. Men Benromach 10 er fremdeles min favoritt 10-åring.

fQnSju.jpg

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Ja det blir den ved neste kjøp. Måtte ha påfyll av Glengoyne 21YO så røyk på en slik:)

Haha, ja om du vil ha en, så er det ingen vei utenom.
Går dog ikke god for at den er nettopp det - god. Har ikke smakt den før, så blir en hyggelig overraskelse etterhvert. Har litt annet som må drikkes opp først:rolleyes:

Venter på en anmeldelse fra deg først.

Hehe, da vil jeg anbefale deg å kjøpe den blindt. For med mitt strikte alkokonsum om dagen, går det fort litt tid.
Men du kan ikke trå feil med en 18-åring. Jeg leste raskt litt tasting notes før jeg handlet, og den får gode skussmål over hele linja. Den er jo lagret på portvinsfat ;)

Ikke lagret på portvinsfat den 18-åringen du har der Skogsmatrosen, men på sherry og bourbonfat. Det finnes en Springbank 18 med fatstyrke som som er lagret på portvinsfat, men den har S- bokstaven på etiketten farget blå og finnes i et svært begrenset antall.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Edzilla