Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg trodde Falken var ganske greie dekk, @Loevhagen! Det kan være du har fått noen pirat-kopier?

For en del år siden var jeg hos "et billigfirma" og kjøpte dekk. Det var nok "ekte vare" jeg fikk, men på spørsmål om de var montert riktig fikk jeg bare høre "Velle goe dekk!", "Velle brae dekk!". Det endte med at jeg sporet opp importøren og møtte opp der og fikk en (gratis) kvalitetskontroll. Siden den gang har jeg kun gått til seriøse forhandlere. Det har spart meg for bekymringer.

OK. Jeg var hos Sharif en gang. Det var nok i hans "storhetstid". Jeg fikk varer levert problemfritt mens jeg ventet. Neste gang jeg prøvde hadde han ingen av de dekkene jeg ville ha på lager! Han hadde kun "yalla-merker som slo Pirelli i test". Han kunne skaffe! Og han kunne sende dem til meg med posten! (Jippi! Hva i F skal jeg med fire dekk levert i postkassen?). Det endte med at jeg dro til et annet sted. Resten står over!

Dekk er jeg heller forsiktig med!

8

Jeg trodde Falken var ganske greie dekk, @Loevhagen! Det kan være du har fått noen pirat-kopier?

Dekk er jeg heller forsiktig med!
Falken regnes i nederste 1/3 av dekkprodusenter sammen med Nankang, etc. Continental er f.eks. gjennomgående i øverste 1/3. Over tid.

Forskjell på bremselengde (tørt og vått) på Falken er Continental (ulike modeller, jeg vet) til min bil er 4-6 meter ulik stopplengde, samt 6% høyere drivstofforbruk - alle i Falkens disfavør.

Jeg setter på det som stod på. Da var bilen gøy å kjøre (kontaktfølelse med underlag). Nå er det helt "amerikansk styring fra 70-tallet".

• Liker
Reaksjoner: UJU
Ikke glem Lemmy, @moses. Ok, det var i fjor, men dog. De gamle gutta dør som fluer.... Trist.

Derimot er det kult at Axl Rose stiller for AC/DC. Han kan gjøre god profil der!

8

• Liker
Reaksjoner: UJU
Først Bowie så Prince. Axl Rose blir sanger i AC/DC - et trist år.

"Heldigvis" har jo denne spreke unggutten lenge igjen...;)

justin-bieber-interview-the-singer-opens-up-about-the-pressure-of-fame-body-image-1447177675.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Quartzbilen låste toåringen inne i 40 minutter før jeg via en app klarte å overstyre dens ondsinnede kidnappingsforsøk. Kan noen være så snill å forklare meg hva som var så galt med forutsigbar og brukermanipulerbar mekanikk igjen ? Jeg glemmer det stadig.

• Liker
Reaksjoner: semmern
Quartzbilen låste toåringen inne i 40 minutter før jeg via en app klarte å overstyre dens ondsinnede kidnappingsforsøk. Kan noen være så snill å forklare meg hva som var så galt med forutsigbar og brukermanipulerbar mekanikk igjen ? Jeg glemmer det stadig.

Det hadde ikke skjedd på 60- 70-tallet..Elektronik er overvurdert

Det er vel bare en patch som må til!
Greit med stabile biler som man kunne håndtere manuelt. Derimot krever slike løsninger at en nøkkel må føres inn i en smal spalte, for deretter å dreies ca 90 grader mot klokken.

For å krone arbeid med problemer må handlingen utføres med en hånd. Meget problematisk med andre ord.

8

• Liker
Reaksjoner: semmern