Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Noen erfaringer med wolverine sko her inne? Gjerne 1000 mile serien. Har sett på ett pr chukka boots derifra som vurderes.Er skoene verdt prisen? http://www.wolverine.com/US/en/wesley-1000-mile-wingtip-chukka-boot/18454M.html

Hvis du ser så er ikke disse Made i US. Vet ikke hvor stor forskjell det er på disse nå. Jeg har noen 1000 mile lagd i Kina som jeg ikke er veldig imponert av. Dette er en modell som heter Burton som er en utgått modell, har hatt disse i 4 år, men aldri vært helt fornøyd med de. Har sett på den orginale 1000 mile booten og det er stor forskjell i kvaliteten på skinn etc.
Ser i produktbeskrivelsen at de du linker til har skin fra Horween, noe som også de som er laget i US har. Mulig de har satt strengere krav til underlevrandørene og at forskjellen på US made og andre ikke er så stor. Uansett er 1000 mile store i størrelsen, så lurt å prøve før du kjøper, evt kjøpe et sted med mulighet til retur.

Jeg har i år kjøpt meg 2 forskjellige par med Red Wing støvler som jeg er meget fornøyd med, et par Beckman 9013 og etter par moc toe 887. Forskjellen på de og 1000 mile støvlene mine er stor.

Hvis du ser så er ikke disse Made i US. Vet ikke hvor stor forskjell det er på disse nå. Jeg har noen 1000 mile lagd i Kina som jeg ikke er veldig imponert av. Dette er en modell som heter Burton som er en utgått modell, har hatt disse i 4 år, men aldri vært helt fornøyd med de. Har sett på den orginale 1000 mile booten og det er stor forskjell i kvaliteten på skinn etc.
Ser i produktbeskrivelsen at de du linker til har skin fra Horween, noe som også de som er laget i US har. Mulig de har satt strengere krav til underlevrandørene og at forskjellen på US made og andre ikke er så stor. Uansett er 1000 mile store i størrelsen, så lurt å prøve før du kjøper, evt kjøpe et sted med mulighet til retur.

Jeg har i år kjøpt meg 2 forskjellige par med Red Wing støvler som jeg er meget fornøyd med, et par Beckman 9013 og etter par moc toe 887. Forskjellen på de og 1000 mile støvlene mine er stor.
Det var jeg ikke klar over. Valgte meg ut denne da jeg ikke i utganspunktet ikke er ute etter en så høy støvel. Da får jeg bare kikke litt videre. Takk for info!

Som sagt vet jeg ikke hvordan de er eller hvor de evt er laget. Men min erfaring med kina modellen er ikke topp. Bedre en mye annet man finner i skobutikker, men langt unna Red Wing støvlene mine.

Mye mulig de er bra, alt er jo relativt.

Kjøpte disse Ecco O2 Surrond skoene nå på Lørdag. Det er i skinntype Yak som er 3 ganger sterkere en kuskinn. Men det beste er at den klimakontrollerer foten,-og for oss som sliter med varm fot, er det genialt.
Den er i Gore Tex og ekstrem støtdempende.
Fins i flere farger.
Men har du en Orange Omega PO !! Er kvelden din ;) (Min er på utlån)

Pris kr 1600.

C3D324BF-9D24-4A9B-8108-757711753DB3_zpsyk94pqn0.jpg

FFDA56C0-C22C-443A-96A8-C2C00AFD4BE3_zps34aw9dec.jpg
Har og disse. Og det følger med brune lisser slik at ein kan tone de litt ned. Perfekt for mine tempererte føtter....:)

Vurderer noen sko fra Loake og skal til Stockholm. Er det Jerns og Nilsons Shoes som er anbefalte butikker å henvende seg til når man er der? Dvs. noen som har litt utvalg.

Sånn litt på siden når det er snakk om Loake; jeg kjøpte nylig et par Loake Double Monk sko hos Tennis i Bergen, god service og den laveste prisen jeg kunne finne, inkl. utenlandske nettbutikker og ebay.

Eieren har forresten en fin samling av klokker, blant annet to GMT Master II 16710 der den ene har ligget helt urørt i esken siden den var ny.

• Liker
Reaksjoner: jimjames
Sånn litt på siden når det er snakk om Loake; jeg kjøpte nylig et par Loake Double Monk sko hos Tennis i Bergen, god service og den laveste prisen jeg kunne finne, inkl. utenlandske nettbutikker og ebay.

Eieren har forresten en fin samling av klokker, blant annet to GMT Master II 16710 der den ene har ligget helt urørt i esken siden den var ny.

Har møtt på samme type, skikkelig hyggelig. Da hadde jeg Tudor sub, og han var på jakt etter en pepsi. Så da anter jeg han fikk skaffet ;) Hehe

• Liker
Reaksjoner: Flippin
Satt og pusset noen par sko i går. Renset dem, satte dem inn med små mengder skokrem i sirkulære bevegelser, ventet en stund, buffet av, tok på et tynt lag med polish (voks), lot dem stå litt og så pusset dem med børste til fin finsih. Everything peach og de sp flotte ut.

Så, til dritten: Skulle spraye dem med impregneringsspray. Det ene paret ble seende ut som om de var vassa med i saltlake.

Hvorfor det?

Meget mulig. Det var det paret med glattest skinn som gikk adundas. Gikk til butikken - og de tok en reklamasjon - og jeg fikk nytt par. God service. Kan nesten ikke huske å ha klaget på et produkt før. Da holder jeg spray borte fra disse nye skoene og benytter bare skokrem og voks.

Gjetter bare, men skinnet var gjerne mettet? Og sprayen samles på tørrere punkter og tørker der.
Enig. Porene er mettet, og sprayen trekker ikke inn.

Forøvrig: God skokrem er impregnering nok, man trenger vanligvis ikke noe i tillegg. Til fjellsko, lærstøvler og andre sko som vil bli utsatt for tøffere behandling er impregnering bedre enn skokrem, men sprayimpregnering er det ikke mye poeng i uansett - det er omtrent som bilvoks i automater; varer like lenge som det tar å spraye den på. Kjøp en solid voks, uten silikon, jobb det inn i læret med fingrene i romtemperatur, legg ekstra tykt ved sømmene, og gå gjerne over hele skoen lett med en hårføner etterpå for beste resultat. Sprayen kan du eventuelt bruke på semskede sko om du har.

• Liker
Reaksjoner: Jone
Jeg bruker forøvrig minkolje for å holde skoene vannavstøtende.
De sier vel at enkelte impregneringer inneholder stoffer som tetter porene i skinnet. (som ikke er bra).