Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei! Tore her. Bor i Bergen med kone og to barn. Lærer. Fant nettopp denne tråden, så jeg får skrive et par ord om meg selv:

Har alltid vært interessert i klokker, men jeg har så mange interesser at det ikke har blitt plass til det, dvs mye barn, lite tid og penger. Men for en som er mer enn gjennomsnittlig interessert i formgivning og håndtverk, og glad i mekanikk, så måtte jo klokkene ta meg til slutt. Det skjedde etter at min gamle automatiske Tag Heuer tok kvelden etter 15 års hardt liv på armen min. Nå var det ikke verdt å reparere den lenger. Etter å endelig ha funnet en klokke jeg likte (brukte laaang tid på det) fant jeg plutselig en mengde klokker jeg likte, og inn kom de rekende en etter en. Jeg skrev i "dagens klokke"-tråden at etter fire klokker på fire uker måtte jeg roe ned litt. Nå teller jeg seks, mindre enn to uker etterpå. Men med mange dyre interesser og kommunal lønn tar jo pengene fort slutt, så da blir jeg nødt til å bruke mer tid på jakting og grubling, som jo egentlig er poenget. Har i alle fall funnet ut at jeg foretrekker mange spesielle klokker fremfor en eller to grails. Den høyeste prisklassen utgår uansett, men det er mye flott og unikt å finne i middels og lavere prisklasser har jeg funnet ut. Må fylle på med litt vintage også etter hvert. Hjemmet vårt er møblert med 50- og 60-tall, så det skulle bare mangle

Ellers er hovedinteressene mine sykkel (alt fra utfor til landevei + MC) og musikk. Sistnevnte drar naturligvis med seg litt hifigalskap, inkl vinyl selvsagt (Platespiller og klokker er begge historiske mekaniske presisjonsinstrumenter, fascinasjonen for begge er beslektet)

Mitt mest vågale og gledelige kjøp til nå er en Speedmaster Alaska Project. Den er nettopp gått ut av tollen, og jeg gleder meg som et barn. Natoreim ligger klar og venter. Bilder kommer selvsagt :D

Velkommen til Espen, Tore og sikkert til noen andre som har "gått meg hus forbi"...

Hyggelig at dere har funnet fram til "oss"...

Tidssonen har i løpet av kort tid rukket å bli et samlingssted for klokkenerder og andre interesserte. Her er det bra aldersspredning og ulik kompetanse. Mange bruker også TS som et referansepunkt.
Som dere nye sikkert vil oppdage (evt. har oppdaget) så er det mye kunnskap og mange gode råd å hente her.
Slå dere løs og realisér klokkedrømmene!
Velkommen til et sannsynlig pengesluk og mye moro! :D

Velkommen Tore!

Her finnes mange som kan bidra og glede i "undringsperioden", men også mange som kan dytte deg LITT nærmere beslutningen!:D:D

Takk for det! Betryggende å kunne konsultere et forum som besitter mye kunnskap når man er i tvil om noe. Nå gjenstår det bare å overbevise kona om at penger i klokker er like bra (eller bedre selvfølgelig) som penger i banken.

Takk for det! Betryggende å kunne konsultere et forum som besitter mye kunnskap når man er i tvil om noe. Nå gjenstår det bare å overbevise kona om at penger i klokker er like bra (eller bedre selvfølgelig) som penger i banken.

Man har ikke noe glede av penger i banken, så det kan ikke sammenliknes. Tenk så hyggelig for kona og kunne se deg smile fra øre til øre, både morgen og kveld!;)

Fra spøk til alvor er kanskje en kombinasjon greit;)

Hei hei! :D

Jørgen her, en litt skolelei gutt som går siste året på v.g.s. Som alle andre her inne på forumet er klokker også min guilty pleasure hvis det er lov til å kalle det det? Er ganske ny i gamet og kan vel ikke enda kalle meg selv en samler, men jeg jobber med saken, J

Velkommen Jørgen!

Trikset om du er skolelei er å sikle på de dyre klokkene på finn.no som man uansett bare har råd til når man har slitt seg gjennom mange år med studier. (Om man da såklart ikke snubler over en slump med penger i ung alder)

Personlig har jeg brukt opp alle oppsparte midler på klokker, så min motivasjon for å fortsette skolegangen er å få inn mer penger:)

Uansett, velkommen skal du være:)

Velkommen til Jørg1.
Klokker er en fin motivasjonsfaktor til å skikke seg på skolen ja...;)

Så så så, gutter! Det finnes flere veier til Rom...

Velkommen Jørg1! Vi klarer å "skrape sammen" til noen klokker vi som synes det holdt etter videregående også;)

Velkommen ungdom!
Du er i "rett alder"...noe som innebærer mange, mange år til å kunne dyrke denne interessen.
Som noen kloke hoder i forumet har antydet og sagt før meg, så er utdanning, med en påfølgende hyggelig og lukrativ jobb, ofte grunnlaget til å kunne realisere drømmene etter som de vil dukke opp!

Lykke til! ;)

Velkommen Jørg1!

Er student selv igjen, etter å hatt en pause på to år. ;) Bare å stå på med det du bestemmer deg for å gjøre så får du fort råd til de urene du ønsker! :cool: