Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Det nye rolex caliberet ...er det noen som har lest noe om at det feks skal erstatte 3135? Om så, blir det mildt sagt spennende og se hva et vil gjøre med prisen, både på ny og brukt.

@Nessuno79
Rolex ble dritt lei av min mas og erting angående den gammel rotoraksling uten kulelager:mrgreen:
Ja, jet er spent på fremtids prisene: Men bare for deres skyld:p
Kanskje det gjør at du kan få deg noen 3135 utgaver billigere i en lang fremtid;) Lov å drømme Rolf?
 
Redigert av en moderator:
[QOE=Kohe321;427657]

Omega Speedmaster Snoopy Awards. Alt som trengs å si er sagt, denne er råkul! :D

11008297_1556304007980785_1655147965_n.jpg


Og tror den kan bringe frem et smil når man skrur av lyset for å legge seg...

10666000_934110656608172_57668321_n.jpg


[/QUOTE]


Ingen som reagerer på at chronoviseren ikke er 100% på linje med 12 tallet?
Dette hadde fått det til å klikke for meg.:p
Major dealbreaker...
 
Det at sekundviseren ikke liner helt opp er nok ikke noe som blir en vanlig feil på produksjonseksemplarene, selv om det kan skje med omtrent alle kronoer, akkurat som at timevisere ikke alltid liner helt opp med timemarkørene heller. Slik var Seiko Anantaen min, og samme med explorer 2. Det skjer, dette er bare ting - ting som er laget av mennesker (eller menneskapte verktøy), så denne typen små imperfeksjoner plager meg personlig ingenting. Samme med støvkorn. Ville fint klart å leve med det om eksemplaret i videoen var min.
 
[QOE=Kohe321;427657]

Omega Speedmaster Snoopy Awards. Alt som trengs å si er sagt, denne er råkul! :D

11008297_1556304007980785_1655147965_n.jpg


Og tror den kan bringe frem et smil når man skrur av lyset for å legge seg...

10666000_934110656608172_57668321_n.jpg


[/QUOTE


Ingen som reagerer på at chronoviseren ikke er 100% på linje med 12 tallet?
Dette hadde fått det til å klikke for meg.:p
Major dealbreaker...

Siden den sekundviser står høyest på tallskiven blir det fort ikke helt på 12 så snart klokken er ikke helt parallell med kameraet. Det har jeg observert over årene ved å ta bilder av min Speedy-Pro.
Men en mandags klokke finner alltid sin vei ut: Uansett hvor den kommer ifra.
 
Aha hahahaha!

Godeste Arnold Schwarzenegger lanserer i disse dager sitt eget klokkemerke på Basel. Etter bildene å dømme kan dette se ut som Invicta for de mer pengesterke (men som enda kompenserer knallhardt for noe jeg bare må tro er ekstremitetsrelatert). 1000$ blir snittprisen og 52mm blir snittdiameter. Ser for meg mange vil bytte ut pinglesubbene sine i tiden som kommer.

Schwazenegger_Hero_Commander_wrist_560.jpg

Schwazengger_Hero_GT38_wrist_560.jpg


http://www.watchtime.com/blog/baselworld/arnold-schwarzenegger-previews-new-watch-brand-at-baselworld-2015/
 
Godeste Arnold Schwarzenegger lanserer i disse dager sitt eget klokkemerke på Basel. Etter bildene å dømme kan dette se ut som Invicta for de mer pengesterke (men som enda kompenserer knallhardt for noe jeg bare må tro er ekstremitetsrelatert). 1000$ blir snittprisen og 52mm blir snittdiameter. Ser for meg mange vil bytte ut pinglesubbene sine i tiden som kommer.

Schwazenegger_Hero_Commander_wrist_560.jpg

Schwazengger_Hero_GT38_wrist_560.jpg


http://www.watchtime.com/blog/baselworld/arnold-schwarzenegger-previews-new-watch-brand-at-baselworld-2015/

Arnold gjør ting han ikke kan....igjen!
 
Godeste Arnold Schwarzenegger lanserer i disse dager sitt eget klokkemerke på Basel. Etter bildene å dømme kan dette se ut som Invicta for de mer pengesterke (men som enda kompenserer knallhardt for noe jeg bare må tro er ekstremitetsrelatert). 1000$ blir snittprisen og 52mm blir snittdiameter. Ser for meg mange vil bytte ut pinglesubbene sine i tiden som kommer.

http://www.watchtime.com/blog/baselworld/arnold-schwarzenegger-previews-new-watch-brand-at-baselworld-2015/

Skuffet! Forventet nå en ekte tool-watch med navnet "GET TO DA CHOPPAH!", med en 70mm kasse i gun-metal og camo-finish, helikopterpropell visere og en bronsefarget skive laget av nedsmeltede patroner.

Oh well, vi har alltids neste års Basel, får håpe Arnold tar til fornuften innen da. :mrgreen:
 
Redigert:
Skuffet! Forventet nå en ekte tool-watch med navnet "GET TO DA CHOPPAH!", med en 70mm kasse i gun-metal og camo-finish, helikopterpropell visere og en bronsefarget skive laget av nedsmeltede patroner.

Oh well, vi har alltids neste års Basel, får håpe Arnold tar til fornuften innen da.

+1

Hadde veldig høye forventninger til AS sine klokker, han var jo involvert hos AP tidligere og har vært klokke entusiast i alle år. Dette er en mageplask slik jeg ser det. Har ingen håp til at det blir bedre i framtiden da dette er helt feil retning. I motsetning til mange er jeg mest glad for Rolex sine nyheter i år. Hver sin smak.
 
+1

Hadde veldig høye forventninger til AS sine klokker, han var jo involvert hos AP tidligere og har vært klokke entusiast i alle år. Dette er en mageplask slik jeg ser det. Har ingen håp til at det blir bedre i framtiden da dette er helt feil retning. I motsetning til mange er jeg mest glad for Rolex sine nyheter i år. Hver sin smak.

Kanskje hvis Shwarzy jobber med designavdelingen i Rolex, blir det endelig en 42mm Sub uten cyclope.
 
Kanskje hvis Shwarzy jobber med designavdelingen i Rolex, blir det endelig en 42mm Sub uten cyclope.

Gir du den mannen kontroll over roret der i ett år ville hele kolleksjonen plutselig vokst med 15mm og samtlige modeller ville fått nytt navn og minst 100 forskjellige varianter hver, mesteparten av dem i gull. Hele gull-lageret til Rolex ville blitt smeltet ned på en gang og brukt opp på en ukes produksjon, før hele merket kollapser og går konkurs. :mrgreen:

Og når du spør ham hva som gikk galt: "waaat I taought dat it wud maek it beddah. Staph wif dat tone and come oveh heer I will crash you!" :rolleyes:

Edit: er ikke heeeelt edru akkurat nå. Men jeg lo godt selv så...
 
Redigert:
Jeg er litt skuffet i grunn, men hadde kanskje for store forhåpninger. Synes derimot Tag Heuer gjorde det bra, de vant Baselworld i år for min del :)

Carrera Calibre 18 i 39 mm:

carreracalibre18_2015.jpg


Carrera Calibre 7 i 39 mm:

 
carreracalibre18_2015.jpg


Carrera Calibre 18 Chronograph er noe av det bedre som er blitt presentert på Basel i år.
Bare synd jeg ikke er noen Tag´Man!
 
Jeg hadde kjøpt den hvis den ble levert uten dato og med manuelt urverk. Kjempeflott ur, selv om det er en TH.
 
Gir du den mannen kontroll over roret der i ett år ville hele kolleksjonen plutselig vokst med 15mm og samtlige modeller ville fått nytt navn og minst 100 forskjellige varianter hver, mesteparten av dem i gull. Hele gull-lageret til Rolex ville blitt smeltet ned på en gang og brukt opp på en ukes produksjon, før hele merket kollapser og går konkurs. :mrgreen:

Og når du spør ham hva som gikk galt: "waaat I taought dat it wud maek it beddah. Staph wif dat tone and come oveh heer I will crash you!" :rolleyes:

Edit: er ikke heeeelt edru akkurat nå. Men jeg lo godt selv så...

Det var snakk om samarbeid ikke full styring.
Rolex kan sette fyr med vilje til alle sine bygninger, betaler alle ansatte å sitte hjem i 10 år, bygge igjen på nytt og har fortsatt penger nok til en helt ny lansering som få har råd til.
Det sagt den tidligere Rolex escapement&balance avdelings sjef med lignende ord i en interview.
Vel nok om det...
Arnold er bare en fyr som greide seg ved å pumpe seg opp med masse steroider og jobbet videre i et land som sitter mange tidligere skuespiller som politikker.
Han er ikke noe ny G.Genta og alle vet det.