Jeg var hos STOWA og hilste på. Se på Stowa, og kjøp deg en klokke derfra! De har ingen distribusjon, dessverre (for meg), så du kan kun kjøpe klokken online. Jeg har nettopp fått reservedeler til en uheldig Stowa, og fabrikken er ytterst hjelpsomme! Sender deler kjapt og effektivt.
Kvaliteten på klokkene hører hjemme i minst ett høyere prisnivå, og designet er helt slående vakkert synes jeg. Nå høres det ut som jeg tjener penger om du kjøper Stowa; det er ikke sånn. Jeg bare digger de pragmatiske, rene klokkene!
Når det gjelder dameklokker vil jeg slå et slag for C. H. Wolf!
Klokkene fra den lille fabrikken i Glasütte er rene og elegante, og de har en liten vri som ikke alle de andre har. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men jeg synes dette er flott
C.H. Wolf hadde navnet Hemess inntil ifjor. På grunn av Hermes i Paris byttet de navn, og de sikter til tradisjoner i firmaets grunnlegger som også laget klokker, for lenge siden.
De er stolte av sine klokker med stående panel, eller hel ved i dørken på tallskiven (ja det er ekte treverk)
Her er en spesialversjon med rem fra den jakken du ser på bildet
Vel, dette oppsummerer min iphones minnebruk i Sveits i år, stort sett. Hodet mitt renner over av inntrykk, og vi har fått nye bekjente som vi skal ha mer kontakt med. Det er sprøtt å stå og prate med en fyr som har laget sin egen evighetskalender, sin egen månefase, og en mekanisme som viser forholdet mellom solen og månen! Han hadde modeller og forklarte hvordan de funker... Eller han som laget den hydrauliske skrutrekkeren du så bilde av tidligere.
Vi har kontakt med en fabrikk som kan lage klokkedeler en og en, ut fra en CAD tegning. Det betyr at hvis vi virkelig står fast med det helt spesielle urverket, og en del er fullstendig utslitt, eller mangler, ja da skriver vi en epost til fjellandsbyen der nede. Takk for sist, sier vi da