Da får jeg starte med å sprite opp denne tråden
Hvor oppbevarer jeg flaskene:
I et LiebHerr WKes4552-20001 , som skal bygges inn etterhvert!
Hadde egentlig bestilt et Liebherr WTes 5872-20 001 men det ble for stort for trappa, kom ikke ned.. sukk

Og planen er noen stativer ved siden av, men får se etterhvert... planen var jo et litt større skap!
Bilde av skapet:
Skal poste et nytt så fort det er bygget inn!
Noen godsaker:
Glass:
Av glass er det Riedel det går i. Foreløbig er det Vinum serien som har okupert skapet men har en bestilling på vei med Burgundy Sommelier, så får se hvordan disse er sammenlignet med Vinum burgundy. De skal ihvertfall være større! i tillegg så er de ikke maskinlagd men munnblåste, gleder meg!
Dekanter:
Så langt har jeg 2stk ( Riedel Eve og Riedel O liten ) Veldig fornøyd med Eve´n, den er råkul der den er en majestet på bordet. Den lufter ekstremt bra og er noe for seg selv. Lyst på Boa dekanteren også men vi får se...
Til roligere eventer funker O´dekanteren meget bra! Eneste minuset med O dekanteren er at 1 flaske blir for mye i den, ser dumt ut og den blir alt for full så passer best med halvflasker! Har enda en dekanter i bestilling, unboxing her i tråden om ikke så lenge ( forhåpentligvis sammen med burgundy glassene

)
Riedel Eve sammen med Sommelier Burgundy!
Vintilbehør:
Har
Coravin i bestilling, og ellers er det en vanlig opptrekker ( vurderer en Laquiole, noen her som har dette og kan si noen ord? ) og ellers Lecruset foliekutter + litt dill dall. For å beskytte gamle flasker har jeg kjøpt labelskin. Dette er en " film " man legger over etiketten som gjør at den ikke blir utsatt for smuss og dritt.
Ellers er det Vinturi vinlufter og ymse heletutter osv..
Hva skal kjøpes inn:
- Riedel Sommelier Bordaux + Chablis ( om burgundy glassene overbeviser, om ikke holder jeg meg til vinum )
- Champagnekjøler
- laqiole opptrekker
- Enda flere dekantere, kan aldri få nok!
Da slenger jeg stafettpinnen videre:
Hvordan oppbevarer du vinen din?
Hvilke glass bruker du? Har du erfart flere merker, hvem er best?
Om du dekanterer, hvilke

dekanter(e) bruker du?
Noe moro vintilbehør?
Avslutter med et bilde av kveldens 3 utvalgte viner og et sitat fra Benjamin Franklin:
Wine is constant proof that God loves us and loves to see us happy!
Lafon-Rochet ´en har godt av noen flere år i skapet, men måtte bare prøve 1 flaske!