Klokkespotting

I london_ Richard Mille :D

2472010024.jpg
 
Ganske sikker på at det er en Hublot, kjøper en del Kjus alpinklær og i katalogene er det alltid referanser og artikler om Hublot klokker:)
 
George Clooney i sin nye film, "The American".
fdsf.jpg

Regner med de fleste her inne klarer å spotte hva han bærer;)
 
Med en forholdsvis ny klokkefetish, er klokkespotting en ny gøyal hobby på reiser.
Submariner på dresskledd herremann på Gardermoen mandag ettermiddag. Siden jeg gikk med min egen sub på armen, så var det et særs vakkert syn...

Hyggelig klokkeprat i Paris med en svenske med Omega Speedmaster på armen. 20 år gammel klokke som han brukte som hverdagsbeater, ikke var spesielt redd for lenger og som han egentlig ikke ante verdien av. Han hadde i yngre dager badet med klokken til tross for at den ikke tåler det - med dertil rust og servicekostnad etterpå...lol

Spottet TW Steel – (kule oversizede klokker men dessverre quarts) i møte. Quarts klokke på uspiselig nederlandsk fyr...ikke god combo!
 
..leste vedlegg i Finacial Times idag angående moter...og bladde opp på denne siden og kunne ikke annet enn å legge merke til klokken..

fc189c3c.jpg


litt dårlig kvalitet, men det er en Big Pilot..synes bare ikke herremannen på bildet var en typisk Big Pilot type...enig ?
 
Aksel Hennie, Hublot Big Bang gull på Senkveld?

På Senkveld 1 uke siden var Aksel Hennie innvitert, han hadde en Hublot Big Bang gull på seg....?

Aksel-Hennie_827702i.jpg




Sorry, såg senere at dette har vært tatt opp tidligere.. :)
 
s. 27 i dagladets magasinet, noen som spotter hva slags ur den godeste Frøystein Bakke har på seg?
 
Så på traileren til Wall Street: Money never sleep. Og kunne lett kjenne igjen den episke gull santosen til Gekko! Utrolig kul!
Gleder meg til premiere Fredag! :D
 
Jeg spottet en Rolex på han som satt ved siden av meg på flyet fra Oslo - Stavanger igår. Dette var en spennende tur for min del, fordi det var relativt vanskelig å se hvilken Rolex dette var. Jeg satt på hans høyre side, og jeg kunne bare se låsen på lenken fordi han leste dagens VG, men hver gang han bladde til neste side så fikk jeg såvidt se litt av kassen.

OK, dette måtte jeg finne mer ut av. Jeg kunne selvsagt startet en dialog med vedkommende, men av tidligere erfaringer så er det 50-50 med hvor bra responsen blir, så jeg bestemte meg for å ikke si noe, å heller resonere meg frem til en bestemt modell.

Det første som var avslørende var høyden på glasset. Dette måtte enten være en Sea-Dweller eller en eldre modell med plexi. Så så jeg at glasset ikke hadde cyclops, så da var det enklere: Sea-Dweller eller en No-date.

Hey, kassen hadde lug-holes! Og glasset var såpass høyt at jeg konstanterte meg meg selv at dette måtte være en eldre Sea-Dweller. Av det lille jeg fikk se så ble jeg sikker på at glasset var et plexi og ikke safirglass. Ettersom eieren av klokken var i pensjonist-alderen gjorde at jeg håpet dette kunne være en Comex SD eiet av en tidligere nordsjødykker :D

Når vi skulle ta imot bagasjen så sa jeg til min kollega (som også er klokke-fanatiker) hva jeg hadde spottet på sidemannen, og diskret pekte ut vedkommende. Han gikk bort til eieren og startet en samtale :eek:

Det viste seg å være en 1979-modell Sea-Dweller 2000ft (ikke Comex) som han kjøpte ny i sine yngre dager hos en AD. Han hadde følgt service intervallene hvert 5-6 år, samt skiftet lenke i nyere tid. Tydeligvis en som vet hvordan man skal behandle en Rolex! Vi sa han for all del aldri måtte finne på å selge denne søtsaken, noe eieren var helt enig i. Denne skulle få gå i arv innad i familien :)

Endte opp med at alle vi tre sto å snakket om klokken og Rolex generelt mens vi ventet på bagasjen vårs ;)