Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Det er uproblematisk. Har selv kjøpt den.

11980156343_2424744301_z.jpg

Veldig bra kvalitet, OEM spennen passer utmerket. Relativt kraftig padding og er dermed forholdsvis stiv i starten.

Før den myknet fikk den en liten "knekk" der paddingen sluttet siden skinnet der var mye enklere å bøye.

11914366933_c7da8b47b0.jpg

11914080335_30bc69bd4d.jpg

DA39ED09-514B-4583-AD00-F7A8A068542A_zpsxqa9z4vv.jpg

834090EE-30FB-46C7-BAB3-104B12B15505_zpstkiuptic.jpg

Da er jeg endelig i havn med en Speedmaster selv, som noen sikkert har fått med seg :)
Lurer litt på dette med polering av glasset ved riper. Er det virkelig så enkelt som at man tar litt polywatch på og gnir ut med en ren fille? Det ser jo nesten for godt ut til å være sant, ihvertfall med de resultatbildene jeg ser på nettet.

Fikk klokken levert med riper i glasset, og tar ikke så mye på vei for det, men akkurat nå som klokken er ny skal ansvarlig urmaker få lov å fikse dette for meg :)

Det er akkurat så enkelt, bare hold deg unna stålet når du sitter og gnir. Tannkrem fungerer også, om enn ikke like effektivt.

Ja, jeg vet hva OEM betyr :) Derfor lurer jeg på om det er den "originale" omegaspennen dere prater om når dere sier OEM spennen. Eller har Omega en spenne som de lager selv (som kommer med reimene du kjøper fra Omega)?

Ja, riktig. Det er jeg litt usikker på, men det er jo trolig at Omega "outsourcer" produksjon av remmer, spenner osv selv om du kjøper de direkte fra Omega. Altså de produserer neppe noen få selv og får noen andre til å lage resten.

Ja, ikke sant. Noen som vet hvem som lager de? Tenkte om det er mulig å kjøpe billigere spenner som er nøyaktig lik som OEM spennen til Omega, bare at det ikke står Omega på den.

Da er jeg endelig i havn med en Speedmaster selv, som noen sikkert har fått med seg :)
Lurer litt på dette med polering av glasset ved riper. Er det virkelig så enkelt som at man tar litt polywatch på og gnir ut med en ren fille? Det ser jo nesten for godt ut til å være sant, ihvertfall med de resultatbildene jeg ser på nettet.

Fikk klokken levert med riper i glasset, og tar ikke så mye på vei for det, men akkurat nå som klokken er ny skal ansvarlig urmaker få lov å fikse dette for meg :)

Jeg har brukt cape cod med hell også, men det tok litt tid :)

Finnes det større Speedmastere enn den originale, men som alikevel har samme verk, som den som er i de klassiske variantene? Og hvordan ligger disse eventuellt i pris?