Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Jeg har begge versjoner og liker begge to veldig mye.

Godt poeng. :D

Legger imidlertid merke til at begge dine har sort urskive og sort bezel. Blir det feil å gå for en Lunar Dust (som jeg fortsatt foretrekker å kalle den) som første og eneste Speedy (og første og eneste kronograf)?

Og så irriterer det meg at jeg da vil ha en klokkesamling på kun to klokker og av samme merke til en verdi på rundt 120k, det føles litt feil. Samtidig er det veldig fristende.....
 
Godt poeng. :D

Legger imidlertid merke til at begge dine har sort urskive og sort bezel. Blir det feil å gå for en Lunar Dust (som jeg fortsatt foretrekker å kalle den) som første og eneste Speedy (og første og eneste kronograf)?

Og så irriterer det meg at jeg da vil ha en klokkesamling på kun to klokker og av samme merke til en verdi på rundt 120k, det føles litt feil. Samtidig er det veldig fristende.....

Er vel ikke noe galt i å ha to klokker fra samme merke eller en samling med kun ett merke. Det kan jo være en måte å begynne på som gir to utfall som regel(disse kan også betraktes som en tidslinje også egentlig):

1. Du blir veldig fornøyd
2. Du går etterhvert/med en gang lei, men da kan du jo flippe en eller begge til noe annet.
3. Repeat ;)

Er vel på en slik måte mange gjør det, men tviler på at du kommer til å bli misfornøyd med å ha to Omega samtidig. Se på det som en mulighet i din samlehistorie til å fokusere og lære mest mulig om Omega, da det veldig ofte er vanlig å bli sugd inn i et merkes historie når man eier det selv. Alltid tid til noe annet senere :)
 
Godt poeng. :D

Legger imidlertid merke til at begge dine har sort urskive og sort bezel. Blir det feil å gå for en Lunar Dust (som jeg fortsatt foretrekker å kalle den) som første og eneste Speedy (og første og eneste kronograf)?

Og så irriterer det meg at jeg da vil ha en klokkesamling på kun to klokker og av samme merke til en verdi på rundt 120k, det føles litt feil. Samtidig er det veldig fristende.....

Kjøp Lunar dust! Do it :mrgreen:
 
Den Speedy Pro er legendarisk og er etter min mening den man burde starte med...
Men det er lov å ta seg en "short cut" : Uansett modellen;)
 
Omtrent hvor mye går en brukt 3570.50 med B/P for nå egentlig? Lite å sammenligne med på K/S av nyere dato, mye som er en del måneder siden nå. Med et stort "stipend" på vei er ervervelse av Speedy nært forestående, så er nysgjerrig på omtrent hvor mye jeg bør regne med.
 
Omtrent hvor mye går en brukt 3570.50 med B/P for nå egentlig? Lite å sammenligne med på K/S av nyere dato, mye som er en del måneder siden nå. Med et stort "stipend" på vei er ervervelse av Speedy nært forestående, så er nysgjerrig på omtrent hvor mye jeg bør regne med.

22-26k alt avhengig av tror jeg @Horgen
 
Redigert av en moderator:
Hvorfor er ikke Speedmaster Racing modellene mer omtalt / populære? Er de for billige?

Omega-Speedmaster-Racing-side.jpg
 
Oi, da hadde det gått drøyt to og et halvt år siden min forrige post i denne tråden, gitt (28.06.2012).

Har levd lykkelig med Speedy´n min siden den gang (3570.50). Men nå har jeg lyst til å skaffe meg en lærreim, aller helst med Omegas folder clasp. Jeg tror jeg vil ha en matt svart reim, og gjerne den typen som ligger rundt og inntil kassa. Altså, uten særlig glipe mellom reim og ur.

Så:

1. Har Omega beskrevne reimtype med folder clasp, eller har de kun typen croco og glossy svart?
2. Hvis de har, hvor mye koster det?
3. Hvis de ikke fører det, hvor kan jeg lettest/rimeligst få tak i den?
4. Hva må jeg belage meg på å betale?
5. Hvor mye koster kun original Omega folder clasp?

CF.
 
Redigert:
Oi, da hadde det gått drøyt to og et halvt år siden min forrige post i denne tråden, gitt (28.06.2012).

Har levd lykkelig med Speedy´n min siden den gang (3570.50). Men nå har jeg lyst til å skaffe meg en lærreim, aller helst med Omegas folder clasp. Jeg tror jeg vil ha en matt svart reim, og gjerne den typen som ligger rundt og inntil kassa. Altså, uten særlig glipe mellom reim og ur.

Så:

1. Har Omega beskrevne reimtype med folder clasp, eller har de kun typen croco og glossy svart?
2. Hvis de har, hvor mye koster det?
3. Hvis de ikke fører det, hvor kan jeg lettest/rimeligst få tak i den?
4. Hva må jeg belage meg på å betale?
5. Hvor mye koster kun original Omega folder clasp?

CF.

1. Omega leverer også kalveskinnsremmer, som er billigere enn croco. Foldespenne kjøper du separat.
2. Vet ikke hvor mye de koster, men for croco må du belage deg for å punge ut med ganske mye
3. Hvis du ikke vil kjøpe OEM, så kan du bestille fra forskjellige reimprodusenter. To av mine favoritter er Camille Fournet og Aaron Pimentel (combat-straps). God kvalitet for pengene
4. Varierer fra hvilket type skinn osv.
5. En OEM foldespenne ligger rundt 2-3 tusen. (Kan ikke garantere akkurat det beløpet, men noe rundt det.)

Torjus
 
Redigert:
Hei @Charliefoxtrot, og velkommen tilbake :)

En av mine favoritter på Speedy er Omegas egen racingrem på foldespenne. Min photobucket hadde bare dette mediokre bildet, men du finner mange med google bildesøk, vil jeg tro.

IMG_20140304_145835_1_zpsn6kog0ae.jpg


Hvis du er ok med at remmen er "perforert" på racingvis oppfyller denne remmen kravene vil jeg si. Nyprisen på spenne har du fått allerede, de dukker opp brukt innimellom på kjøp og salg. Remmen koster sannsynligvis et par tusen, selv kjøpte jeg både rem og spenne svært pent brukt.

Omegas foldespenne krever "spesialrem" med tanke på dimensjoner, men resultatet er svært komfortabelt.
 
Redigert av en moderator:
Hei, @reim.

Begynner å bli en stund siden sist.

Du har også fortsatt Speedy´n din, skjønner jeg. Gledelig. Håper den er like bankers keeper for deg som den er for meg.

Det kan være den reimen jeg skal ha, ja. Den skal i alle fall omslutte kassa sånn, synes jeg. Det gir assosiasjoner til fart. Speed. Master of speed. Speedmaster.

Er det den samme som den som sitter på Speedy´n han fikler med her?

https://www.youtube.com/watch?v=TyR65g5U56I
 
Redigert av en moderator:
Det er den remmen. Perfekt match for klokken synes jeg, den blir råtøff. Det eneste du skal være obs på er at den framstår som relativt sporty så kanskje ikke førstevalget til dress.

Min speedy er fortsatt i boksen ja, den er faktisk på armen i kveld (på lenke). Jeg bruker den ofte og kan ikke helt se for meg at den skal ut noen gang. Litt høyere vanntetthet så hadde det vært den ultimate "one watch" :)
 
Var innom Bjerke i helgen og fikk prøve denne:

q9MwRxP.jpg


Absolutt en nydelig klokke, men nå når jeg har fått tid til å fordøye inntrykkene litt er jeg faktisk ikke sikker på om jeg liker den bedre enn Dark Side Of The Moon. Må definitivt få sett nærmere på den en gang til, men Dark Side står faktisk ikke tilbake for denne!

Noen bilder jeg har fått tatt av DSOTM:

T6P74h0.jpg


kw9UwCr.jpg


9Z2incQ.jpg
 
I går fjernet jeg lenka og pøvde Speedy'n på nato for aller første gang, en svart en.

Det så ikke spesielt bra ut.

Prøvde litt andre farger. Samme resultat hver gang. Ikke kledelig, ikke i det hele tatt.

Konklusjon: Speedy kler ikke nato.