Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Har gått kjapt igjennom hele tråden og har ikke sett bilde av denne.

473613d1310895796-omega-speedmaster-moon-watch-ltd-edition-solid-gold-1994-mint-%A35995-ovbo-p1000039.jpg


Jeg synes den er helt fantastisk. Veldig bling, men samtidig godt med Speedmaster DNA. Litt usikker på modellbetegnelsen, men tror det er en LMTD edition fra 94.
 
Prisen inkl norsk mva 25% blir ca 22K som jeg mener er en grei pris for denne modellen brukt. Selv hadde jeg ventet og sett om en good guy på TS skulle selge en.
Spranget opp til en ny speedy er heller ikke enormt (ref urverket sin pris).

syntes 22k for denne litt eldre (Al er relativt) og noe "re-finisherte" speedyen er drøyt. Vent heller på en på det norske markedet, og du vil få en med nyere clasp og muligens i bedre stand mener da jeg.
 
Synes nok også den kan se litt overpriset ut. Boksen som ikke hører til (?) kan da umulig bidra med stort mer verdi enn et par hundre kroner over en som er helt uten B/P (som denne da streng tatt er). Naturlig at bruktprisene stiger noe i takt med prisøkningen til Omega, men så mye? Det finnes fremdeles forhandlere som har igjen 3570.50 til gammel pris, det er da nødt til å være det aller beste kjøpet man kan få gjort om dagen dersom man finner en.
 
Har selv vært på tilsvarende "jakt" siste halve året og endte opp med en 3573.50. Tok da diverse telefoner til Lervik, Øen, og Christensen som sa det ville være vanskelig å oppdrive de gamle modellene, da både 3570.50 og 3573.50. Prisene til Omega har jo steget veldig mye på ett år, og fikk jo prisstigningen på 5% senest 15 oktober. Prisen på en 3570.50 på urverket for 12 mnd siden lå jo på rundt 24 K mener jeg å huske, i dag er tilsvarende pris 29 K. Så bruktmarkedet stiger i takt med nyprismarkedet.
Når det er sagt så er jeg enig i Crown Guard og KimNK sin kommentar om at jeg selv ville ha ventet og sett på det norske markedet. Det dukker stadig opp (pent) brukte speedyer her på TS som man kan inspisere før kjøp.
 
Hot tip:
Det sto en 3570.50 i utstillingen til J. Gjertsen her for et par uker siden. Verdt å sjekke opp i for de som er på jakt.
 
Greit å ha litt is i magen. De dukker ikke opp fullt så ofte lenger, men til den prisen mener jeg man skal kunne få en komplett 3570.50 uten servicebehov i nær fremtid her hjemme.
 
Innom Omega-sjappa i Regent's Street i London i dag, og fikk tafse litt på denne! Virkelig, virkelig, virkelig lekker, og subdials i ekte gull, sølv og bronse er en morsom detalj. Fristende... :D

Ka dokk tru?

[video=youtube;Mq4kS4aC8U8]https://www.youtube.com/watch?v=Mq4kS4aC8U8[/video]
 
Da var min klump med gammelt spikerstål tilbake fra service så da passer det med et bilde. 10 år eldre enn sin eier, men heldigvis i mye bedre form:cool:

En 145.022 med ny lenke.

normal_20141118_201812-1_%281%29.jpg


Og sånn ser det ut innvendig:

normal_IMG_1653_%281%29.JPG


En stor takk til Elis og perfectwatch. Full service på to uker og til 2300kr kan jeg leve med:p
 
Omega Speedmaster "Måneklokken"

Hei, jeg har et spørsmål, jeg har ikke satt meg nevneverdig inn i vintage SM. Alikevel så lurer jeg litt på hva man havner på dersom man skal forsøke å finne en SM 1964 - 1968 med Cal 321, gjerne komplett. Noen som kan gi noen pekepinn på hvor man havner?

Takk for hjelpen..
 
Innom Omega-sjappa i Regent's Street i London i dag, og fikk tafse litt på denne! Virkelig, virkelig, virkelig lekker, og subdials i ekte gull, sølv og bronse er en morsom detalj. Fristende... :D

Ka dokk tru?

[video=youtube;Mq4kS4aC8U8]https://www.youtube.com/watch?v=Mq4kS4aC8U8[/video]

Denne skal de ha fått inn hos Bjerke nå også, dersom noen er interessert i å se og klå :)
 
@cobraper

Jeg er ingen ekspert på tidlige Speedmastere enda ( @SpaceCowboy har kanskje noen innspill), og det avhenger vel ganske mye av hvilken pre-moon variant man velger, men utifra hva jeg har sett på nettet så vil nok en fin 105.003 (som visstnok er den "billigste" av pre-moon modeller) fort ligge på ~40k og oppover.
 
Redigert av en moderator:
Til dere som har vært i gamet en stund, hvordan tror dere prisnivået på 3573.50.00 og den nye 311.30.42.30.01.006 kommer til å være fremover på bruktmarkedet? Inkludert gammel prisøkning på 3573.50 så har jo prisen steget dramatisk på relativt kort tid til dagens modell med ny lenke, eske og reimer (som kanskje verdt økningen). Det er jo litt forskjell på under 20k for et halvt år siden brukt, og nå veilledende nypris på over 40k.

Grunnen til at jeg spør er at jeg funderer å "investere" i en av dem kanskje, om det er fornuftig, og hvilket som er mest fornuftig med tanke på fremtidig verdi(tap) (uavhengig av kjøpesummen og eventuell rabatt som jeg selv klarer å oppnå - dette får jeg fundere på selv).
 
Jeg drømmer om å kjøpe en Speedmaster Pro "moonwatch" anniversary utgave i fremtiden.

Så da kommer newbie-spørsmålet: Kommer disse hvert 5. år? Altså nå i 2014 så kom 45th anniversary utgaven? Så jeg kan glede meg til 2019 og kjøpe en 50th anniversary? Hva pleier disse å ligge på i pris med den store svarte boksen?
Tviler på at jeg har tålmodighet til å vente på en slik i 4-5 år til...