Hi-Fi tråden

Noen med konkrete erfaringer med størmrens og ditto produktanbefalinger?

Må innrømme jeg ikke ble klok på svar hverken her, på HIFI-sentralen eller google forøvrig, så gjorde det eneste som gjelder innen hifi-verdenen: prøvde. Har kjøpt en Isotek Strømrens (Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - IsoTek Aquarius EVO3). Som så mange andre som har gått til dette skrittet, dette skulle jeg gjort før!

Jo lengre opp i hi-fi hierarkiet jeg har flippet meg jo mer anstrengende virker oppløsthet og detaljer. Med denne boksen har jeg fått tilbake roen mine Dali 450 på EC-1 ga og detaljer/presisjon/liv mine nåværede Piega Coax 10 på Burmester elektronikk har mulighet til å gi. En perfekt kombinasjon av god lyd:)

Må innrømme jeg ikke ble klok på svar hverken her, på HIFI-sentralen eller google forøvrig, så gjorde det eneste som gjelder innen hifi-verdenen: prøvde. Har kjøpt en Isotek Strømrens (Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - IsoTek Aquarius EVO3). Som så mange andre som har gått til dette skrittet, dette skulle jeg gjort før!

Jo lengre opp i hi-fi hierarkiet jeg har flippet meg jo mer anstrengende virker oppløsthet og detaljer. Med denne boksen har jeg fått tilbake roen mine Dali 450 på EC-1 ga og detaljer/presisjon/liv mine nåværede Piega Coax 10 på Burmester elektronikk har mulighet til å gi. En perfekt kombinasjon av god lyd:)

Her biter jeg gjerne i det sure eple og spør, er det mulig å få tatt et besøk og hørt med og uten?

Her biter jeg gjerne i det sure eple og spør, er det mulig å få tatt et besøk og hørt med og uten?

Bare hyggelig det:) På dagtid er jeg hjemme i pappa-perm, så te uga er det bare å ta kontakt:)

Oppgraderingen tilsvarer ca 5% av anleggets nypris. Ikke lommerusk, men det rimeligste komponentet nest etter strømkablene. Verdien av oppgraderingen er sånn ca 50% av anleggets verdi!

Løsrivelse-plata går på repeat, jeg får simpelthen ikke nok.

Anlegget er forøvrig: Piega Coax 10 / PS1 | Burmester 051 / 052 | Nordost Tyr / Frey / +++ | Isotek EVO3

Nå banner jeg kanskje i kirka, men la gå..

Hei! Tar meg den frihet å komme med et spørsmål her inne, da dette er mye oppegående mennesker her :)

Er det noen her inne som vet om man kan koble til videre eksterne høytale på en Geneva XXL?

På tide å spille plater igjen. Gidder ikke fikse Platespillern med det første.

DSCF0272_zps672bd59c.jpg

Pickupen blir en Dynavector DV20XL.

Overraskende nok er jeg interresert, også i dette. Akkurat nå har vi litt forskjellig stereoer. Hos moren min har vi ett 7-kanals Denon anlegg som gir grei lyd. Høytalerne er ikke helt på topp, så de skal byttes snart. Hos faren min derimot er/var det mer spennende. Der hadde vi en forsterker fra det norske foretaket Electrocompaniet med 1,5/2 meter høye magnepan høytalere. Gir en unik lyd som er meget spesiell. Synes selv det var veldig bra, men vet at dette ikke faller i smak hos alle. Dette er jo veldig tynne høytalere som kan bli supplementert av en sub for å få litt ordentlig bass.

Redigert:
Har følgende oppsett i min Man Cave.

Høyttaler: System Audio Explorer
Forsterker: Primare i30
CD spiller: Primare CD31
Kabler: Div Nordost

01_52.jpg

Har for øvrig et par ALESIS M1 mk2 aktive studio monitorer som er koblet opp til en Apple Macbook med M-Audio lydkort og en vestax turntable.

Redigert:
Her er mine oppsett:

Mitt gamle;

5625332500_6c9c7a42e8_z.jpg

Ilag med Hegelkomboen hadde jeg SA Mantra 60

Dagens oppsett;

5625332728_75a2e9c5d9_z.jpg

Skal bytte ut MCen iløpet av kort tid, og oppgradere kablene kraftig.....

Hvilken JBL Array er det vi ser?
Å gjerne mer info om McIntosh elektronikken :cool:

Eieren av oppsettet er lykkelig gift og har tre barn. Men nå skal han utvide høyttalerne - fordi kona ønsker det.