Patek Philippe-tråden

Hah, der (også) er jeg uenig. I hvertfall på bilde. Der syntes jeg svart/antrasitt er helt overlegen. Se bare på dette, det er da åpenbart den til høyre man skal ha :D

5205G.jpg

Helt enig. I tillegg har PP her fått datovisningen helt korrekt: Dag - dato - måned. På linje. Suverent gjort.

Hah, der (også) er jeg uenig. I hvertfall på bilde. Der syntes jeg svart/antrasitt er helt overlegen. Se bare på dette, det er da åpenbart den til høyre man skal ha :D

5205G.jpg

Enig, den mørke til høyre ser hakket bedre ut. Legger spesielt merke til kontrasten på månefaseskiven. På den hvite ser du ikke så lett hvor "månen" er, da den ligger hvitt på hvitt. På den mørke er det lett å se hvor mye av månen som er oppe (eller nede, alt ettersom). :p

Selvfølgelig flisespikkeri når det snakkes om PP her, men om jeg skulle velge, så ville det blitt den mørke.

Uten den minste tvil den med mørk skive. Sjekk kontrasømmen på remmen da!

I natt brukte jeg litt tid på hjemmesiden til Patek. Leste blant annet om PP Seal. Jeg skjønner litt bedre hvorfor Patek Philippe anses som nr.1 av mange :)

Ringte Bjerke for å høre prisen på de mansjettknappene for 3-4 mnd sider, de skulle ha NOK 29.000,-
USD 6k, tydelig at de har satt opp prisen den seneste tiden.

Ser for meg at dersom man tar seg råd til en Patek Philippe - er mansjettknapper til 30-40k helt naturlig.

Mansjettknappene var jo helt fantastiske. Regner med de er i WG eller Platinum.

Bumper denne tråden jeg ;)

Hva synes dere om 5726/1?

5726_1_1.jpg

Ser ut som den kun er tilgjengelig med sort eller hvit urksive. Blå kommer kanskje neste år?

Denne var nesten perfekt. Ville hatt dato rundt månefasen istede for en 24 timers anvsisning. Fått en mer harmonisk urskive. Den klokken der...med blå urskive... Himmel og hav! :eek: