Til info: Målsømdagene på Ferner Jacobsen starter neste mandag, Corneliani dresser, jakker og frakker er vel det som er nedsatt (husker jeg riktig avstår de fra tillegget for målsøm i forhold til ferdig tilsvarende Corneliani-plagg).
Separates?
Målsøm er nettopp det, bestilling etter mål. Man velger stoff fra en haug med prøver og detaljer (antall knapper i jakke, splitter bak, lommer, legg i bukse, oppbrett etc. Litt avhengig av selgerens dyktighet tar man gjerne utgangspunkt i en standardstørrelse som man så justerer: lengder, vidder, holdning i rygg, eventuelle skjevheter, etc. Buksene blir nøyaktig så lange som du trenger dem!
Ferner, Øye og L'Escalier har vel alle målsømdager på Corneliani, gjerne til litt forskjellig tid men stort sett det samme tilbudet, dvs. ingen ekstra kostnad for målsøm.
Så braJeg har aldri bestilt en dress på målsøm, så dette kan jeg ingenting om. Jeg tenkte kanskje det mest var tilpasninger.
Er det noe forskjell på hvor flinke selgerne på Ferner, Øye og L'Escalier er på å måle?
Tipper bare de dyktigste får lov til å jobbe med målsømmen....Er det noe forskjell på hvor flinke selgerne på Ferner, Øye og L'Escalier er på å måle?
Hei !
Bumper en gammel tråd.
Begynner så smått å kikke etter en klassisk svart dress til en hyggelig andledning til våren. Er novise på området, har selvfølgelig hatt en håndfull dresser opp gjennom årene. Tenker nå å oppsøke et sted for å få hjelp av noen med fagkunnskap. Hvis budsjettet er tilstrekkelig da...
Ser av tråden at steder som Ferner, G Øye, MensWear, L'Escalier er nevnt. Hvis budtsjettet er 5-7 tusen, hvor blir en novise best tatt imot, og er det optimistisk å få en dress for dette beløpet på stedene nevnt ?
Ser altså etter en pen svart, tidløs dress, ønsker selvfølgelig best mulig passform/snitt, må kunne renses og stoffkvalitet best mulig sett i forhold til pris. Bruksområdet er i første omgang bryllup.
Selv om det kan være fristende for å heve budsjettet for å få en målsydd italiensk dress, vil jeg unngå det. Både med tankte på antall ganger den blir brukt og at vi har mange aktiviteter som gjør dype innhogg i kontoen i 2013.
menswear.no - dress, skjorte, slips, mansjettknapper mm. i Oslo
Mye dress for pengene!