Omega setter opp prisene 1. juni

Jeg vil tro at prisene på de få modellene som ikke oppgraderes med nytt urverk (les: original speedy) også må heves når modellporteføljen til Omega gradvis beveger seg over til mer high-end og prisnivået øker i hht. strategi (og sikkert utviklingskost). En enkel måte å løse dette på for modeller som ikke skal ha nytt urverk er vel da nye skruer i lenke, boks og litt tilbehør. Virker fornuftig fra Omegas side, selv om det er kjedelig for en Speedy-kjøper.

Ser for øvrig at min "Lunar Dust" har gått opp 13% siden jeg kjøpte den i februar, men det var jo også rett før valutajusteringen.
 
Det stemmer, og det har blitt ventet.
Jeg har derimot fått beskjed av AD at den blir satt opp 01.Oktober.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Heritage
Noen som har sett prisene etter 1.oktober?
Ingen endringer på Omega sine sider hvertfall... Kanskje det er 15.som er datoen?
 
Urmaker Christensen på Storo bekreftet 15. oktober når jeg var der på lørdag.
 
Bjerke har oppdatert nettbutikken også nå: http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/omega-klokker/omega-speedmaster-moonwatch-3/

Koster henholdvis 40.400 og 47.800 for plexi og safir. Plexi kostet 27.900 før de gikk over til ny boks i fjor sommer (
http://www.lervikur.no/blogg/omega-gjor-endringer-pa-omega-speedmaster-moonwatch-konseptet/). En prisøkning på 45% på litt over et år må jo sies å være friskt. Hvis man ikke har lyst til å sammenligne ny og gammel, er det 25% prisøkning siden de introduserte den nye boksen.

edit: Med tanke på at Omega ønsker å slå ned på store rabatter og har kuttet ned på antall forhandlere, er det mulig at den reelle prisøkningen er enda større.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frost og RELOX
Urverket(dot)no, som fortsatt har 11% avslag på gamle veiledende priser begynner å bli veldig interresant for en som er i markedet for en ny Omega...
 
Ser min PO koster 47.800,- nå, mot 45.500,- tidligere.
Hørt at det var et prishopp tidligere også...?

Det har vel vært 3 stk i år? 1 tidlig på året, 1 i juni og 1 nå. Speedmaster Pro har jo gått opp fra rundt 28k til 40k. Syke priser nå. Det er vel noe vi må venne oss til tenker jeg.
 
Det har vel vært 3 stk i år? 1 tidlig på året, 1 i juni og 1 nå. Speedmaster Pro har jo gått opp fra rundt 28k til 40k. Syke priser nå. Det er vel noe vi må venne oss til tenker jeg.
Helt vanvittig. Kjøpte en helt ny for 1,5 år siden til 25 blank!
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Urverket(dot)no, som fortsatt har 11% avslag på gamle veiledende priser begynner å bli veldig interresant for en som er i markedet for en ny Omega...

Hvis noen har gått med planer om å kjøpe "Golf"-versjonen av Aqua Terra er det svært god pris på denne på urverket nå ser jeg...
 
Omega lager mange fine ur, ingen tvil om det. Men, har priset seg helt ut i forhold til andre merker jeg nå vurderer i stedet...