Omega setter opp prisene 1. juni

Prisoppgangen kan bare komme. Om det ikke blir en snoopy på meg så skal jeg nok klare å bytte min SM300 Master Co-Axial mot en submariner eller en annen fin dykker :D:cool: ...Håper jeg
 
Det kan være greit å nevne at klokker som er bestilt før prisoppgang også må fysisk være i butikken før 1. juni. Det holder ikke å komme dagen før og bestille et ur, man må da uansett betale for prisoppgangen.
Det er pussig. Det er da helt vanlig å gjøre en avtale i dag, med pris fastsatt i dag, og levering i fremtiden?
 
Det er pussig. Det er da helt vanlig å gjøre en avtale i dag, med pris fastsatt i dag, og levering i fremtiden?

Jeg referer bare til hva som ble sagt hos Christensen tidligere i dag.


Noen som har en liste/tabell med Omega's prisoppgang siste 5 år? Kan godt ta Speedy som referanse, da dette er et ur alle kjenner til.

Prisoppgangen kan bare komme for min del, da jeg har sikret mitt eksemplar i dag. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Christensen pleier jo å vite hva de snakker om, men det er vanlig praksis at gjeldende prisliste i bestillingsøyeblikket legges til grunn for avtalen. Nå er det mulig at man i såfall må forskuddsbetale, men hva vet jeg.
 
Nå er jeg noe rusten på avtalerett og forbrukerkjøpsloven, men inngår man en avtale om kjøp der man forhåndsbetaler, eventuelt betaler depositum på et ur med en fastsatt pris, kan de ikke uten videre, om det ikke er spesifisert og akseptert av kjøper i skriftlig eller muntlig form, sette opp prisen bare fordi uret ankommer etter en månedesskifte. Dette er jo svært urimelig. Eller tar jeg helt feil? Er det kanskje en klausul om at kjøpet ikke er fullbyrdet før kjøper mottar varen?
 
Bara till er info om hur Omega tänker göra sitt varumärke starkare i framtiden. Deras mål är att ha endast 8 AD i Sverige och hur många det blir i Norge kan vi spekulera om. Jag tänker mig att om några år har vi glömt hur "billiga" de var.
 
Nå er jeg noe rusten på avtalerett og forbrukerkjøpsloven, men inngår man en avtale om kjøp der man forhåndsbetaler, eventuelt betaler depositum på et ur med en fastsatt pris, kan de ikke uten videre, om det ikke er spesifisert og akseptert av kjøper i skriftlig eller muntlig form, sette opp prisen bare fordi uret ankommer etter en månedesskifte. Dette er jo svært urimelig. Eller tar jeg helt feil? Er det kanskje en klausul om at kjøpet ikke er fullbyrdet før kjøper mottar varen?
Jeg er heller ikke ekspert, men kan ikke tenke meg det. Når f.eks nettbutikker legger ut varer til feil pris er de forpliktet til å levere til den avtalte prisen. Dersom Omega er vanskelige og vil ta ny pris av AD, vil jeg forventa at det er AD som taper penger og ikke forbruker.
 
Seriøst? Hørte du det fra AD? Da er det bare å tømme sparegrisen og begynne å investere i klokker hvis dette fortsetter.

Kanskje jeg sa ikke ordrett, men dette er fra våre samtaler på email. @fettstykket

Omega representanten sier at det kan skje en prisstigning før november men han tviler på det. Den sveitsiske valutaen bestemmer dessverre dette.

Det er bare å handle min SM300 Master Co-Axial altså ;)