Omega setter opp prisene 1. juni

Hvis alt fra omega skal opp 5% første mars kan man vurdere urverket.no nå. De har i utgangspunktet utdaterte priser og hvis man bestiller før prisstigning er det MYE å spare. Ser på 06 med safirglass hvor de aventerer med 37.895,-
http://www.urverket.no/omega-speedmaster-professional-sort-stal-o42-mm-p-47342.html
Pris veiledende etter 01.mars blir vel 47.800,- + 5% = 50.190,-
http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/professional-42-mm/31130423001006/

25% "avslag" fra ny fullpris. Mulig jeg ser/regner feil men....?
 
Fikk og høre at det var nødvendig å bestille i dag for å være garantert dagens priser. Om man bestiller en klokke 28. februar og den ikke er i Norge den dagen, så blir det nok prisen etter 1. mars man må ut med... :(
 
Hva kommer til å skje med bruktprisene da? Vil de øke i takt de og?

Av og til øker prisene i utakt også: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72192700

Himmel! Heldigvis bestemmer markedet prisen og selger kan sette hvilken prisforlangende han/hun vil, men er dette reelt?

Regner med selger er aktiv her inne, mener ikke dette som et stikk til deg, men det er min reaksjon på en modells eventuelle spinnville markedspris og prisutvikling.
 
Av og til øker prisene i utakt også: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72192700

Himmel! Heldigvis bestemmer markedet prisen og selger kan sette hvilken prisforlangende han/hun vil, men er dette reelt?

Regner med selger er aktiv her inne, mener ikke dette som et stikk til deg, men det er min reaksjon på en modells eventuelle spinnville markedspris og prisutvikling.
Lurer på hva han selv betalte for denne fra en "samler rett etter at han selv hadde kjøpt den"? Bare jeg som er lei av sånne "luringer"?
 
Lurer på hva han selv betalte for denne fra en "samler rett etter at han selv hadde kjøpt den"? Bare jeg som er lei av sånne "luringer"?

Synes jo det er helt fair å forsøke seg på en høy pris når det er det klokkene går for på kontinentet? Jeg var en av de som klarte å tilegne meg en Snoopy (dog ikke min på Finn), men lurer selv på om jeg skal la denne gå. Da jeg satte meg på venteliste for denne, hadde jeg ingen ide om hva den var verdt for mange andre, så jeg hadde utelukkende flaks at etterspørselen etter denne klokken er såpass høy som den er. Men til poenget, jeg er veldig enig i at det ikke er ønskelig at klokkescenen i Norge skal være sterkt preget av lykkejegere, men tilsvarende, dersom en klokke stiger i verdi bør det jo være lov å selge til disse prisene uten å bli stemplet som en "luring"? Skal en PN Daytona selges til samme pris som en 116520? Selvsagt et utenkelig og kanskje barnslig spørsmål, men ønsker bare å avbalansere debatten :)

EDIT: Ser nå at "luring"-aspektet kanskje var myntet på spekulering i kjøp av klokken i dette konkrete tilfellet, og da trekker jeg meg ydmykt tilbake og ønsker alle fred, frihet og alt vakker! :)
 
Synes jo det er helt fair å forsøke seg på en høy pris når det er det klokkene går for på kontinentet? Jeg var en av de som klarte å tilegne meg en Snoopy (dog ikke min på Finn), men lurer selv på om jeg skal la denne gå. Da jeg satte meg på venteliste for denne, hadde jeg ingen ide om hva den var verdt for mange andre, så jeg hadde utelukkende flaks at etterspørselen etter denne klokken er såpass høy som den er. Men til poenget, jeg er veldig enig i at det ikke er ønskelig at klokkescenen i Norge skal være sterkt preget av lykkejegere, men tilsvarende, dersom en klokke stiger i verdi bør det jo være lov å selge til disse prisene uten å bli stemplet som en "luring"? Skal en PN Daytona selges til samme pris som en 116520? Selvsagt et utenkelig og kanskje barnslig spørsmål, men ønsker bare å avbalansere debatten :)

EDIT: Ser nå at "luring"-aspektet kanskje var myntet på spekulering i kjøp av klokken i dette konkrete tilfellet, og da trekker jeg meg ydmykt tilbake og ønsker alle fred, frihet og alt vakker! :)
Om du bestemmer deg for å la din gå og den som du selger den til, selv legger den ut for salg igjen 1 måned etter, men da med et påslag på xx.xxx.- kr! Helt greit det - ikke sant?;)
 
Om du bestemmer deg for å la din gå og den som du selger den til, selv legger den ut for salg igjen 1 måned etter, men da med et påslag på xx.xxx.- kr! Helt greit det - ikke sant?;)

I dette eksempelet ville det jo vært meg selv som fikk "smake" min egen manglende kompetanse, da jeg hadde orientert meg dårlig i forhold til markedsverdien på klokken. Det ville vel vært litt merkelig dersom selger skulle ta hensyn til meg i sin salgsprosess? Mulig jeg ser dette veldig svart/hvitt, men har selv opplevd at jeg solgte en Speedmaster som noen få uker etterpå var flippet videre med et større påslag; dog gjorde ikke det meg nevneverdig sur, bare klokere på hva en Speedmaster kunne blitt solgt for i mars 2015 :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jepp det er så enkelt, men jeg liker ikke spekulative "tradere" - så enkelt er det.

Ser den men i det man kjøper for å selge videre er man vel per def en spekulativ trader - og noen av disse bidrar jo positivt til hobbyen: feks hqmilton som alltid har mye kanonbra klokker og stort sett priser dem for å selge dem. En gjenganger blant private er at de går ut for høyt og så blir det en lang seig bumpeperiode før de resignerer og kommer ned der markedet er.

Edit: Jeg synes prisen på snoopyen er en vits btw
 
Redigert:
Kjøp og salg ligger definitivt ikke for meg. Har vel tapt kr på alt jeg har hatt i mitt eie, være seg bil, MC, båt etc. Regner vel med det samme innen klokker men jeg har bare ikke solgt noe enda. At noen andre klarer å tjene på klokker synes jeg er helt fair. Må allikevel si at jeg stusset selv på den snoopy'n, men hvis noen kjøper den for 125k så er det vel det den er verd. En tjeneste eller gjenstand er verdt det noen vil betale.... ☺
 
  • Liker
Reaksjoner: TimJ
Det er vel ikke far fetched å tenke at den gikk for tilnærmet 125'? Tviler på at selger ville giddet å redusere prisen betraktelig med kun 3 dager på markedet ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Eg ble forelsket i PO XL Orange (2500) eg så på bilder for 10 dager siden... Men den var solgt før eg klarte å bestemme meg. Prisen var rund 20'.
Da kikket eg rund, men nærmeste forhandler er i Bergen, dvs 4-5 timer reise.
Da er urverket valget. Klokke er p vei, og til pris 36' er det ikkje feil. Til og med er det 8500 :) skjønner godt: stott din local HA, ups AD, men ikkje til den pris dem forlenger... Over 50 er litt for mykje.
Håper på unboxing før Påske :D