Høstdepresjon

@Edzilla
Breguet Marine kan nok @EBenz fortelle mer om:cool:
Den finnes også med blå skive - sånn for å gjøre den enda mer sommerlig.

maxresdefault.jpg

Husker godt unboxingen til @EBenz @The Player
Synd jeg bare er et godt år for sent ute: Breguet Marine 5817
 
Redigert av en moderator:
@Edzilla Kjøpt meg ny - blå:mrgreen: Fantastisk klokke for oss som liker litt jåleri - og lengre unna høstdepresjon kommer du ikke innen klokkeverdenen:cool:

Såpass ja @EBenz !
Må jo nesten få lov til å gratulerer deg med en ny sommerklokke. Må få kommet meg innom Tidemann å se nærmere på uret.

Siste update fra min lile verden er at Pateken min nå er solgt. Ny eier henter den i løpet av uken/helgen. Så for tiden vise hva som blir neste klokke inn.
 
Redigert av en moderator:
Pateken er nå solgt, å blir plukket opp i morgen. Så dette er mitt siste døgn som Patekeier.

Så hva nå? Ja si det...
 
Kan være den jeg tenkte på ja. Passer jo perfekt, du har drømt om RM lenge, god erfaring med selger etc. @Edzilla

Har drømt om å eie RM i flere sesonger nå. Men om det er lykken eller ikke vet jeg ikke. Ofte så er livet like kjipt, eller kult uansett hvilken klokke man bærer på armen. Rart med det derre...
Nå ser jeg frem til neste tur til London som er om åtte dager. Håper å få besøkt noen flere AD´er denne gangen.
 
Redigert av en moderator:
Har drømt om å eie RM i flere sesonger nå. Men om det er lykken eller ikke vet jeg ikke. Ofte så er livet like kjipt, eller kult uansett hvilken klokke man bærer på armen. Rart med det derre...
Nå ser jeg frem til neste tur til London som er om åtte dager. Håper å få besøkt noen flere AD´er denne gangen.

Klokken har nok ingen innvirkning på om livet blir kjipt eller kult nei, men jeg merker at på dager jeg enten kjeder meg, eller om jeg har en dårlig dag, så hjelper det å ha en flott klokke på armen man kan sitte å studere og kikke på :)
 
Klokken har nok ingen innvirkning på om livet blir kjipt eller kult nei, men jeg merker at på dager jeg enten kjeder meg, eller om jeg har en dårlig dag, så hjelper det å ha en flott klokke på armen man kan sitte å studere og kikke på :)

Helt enig med deg @MrMstone
Å det er her Speedy´n, Ebel, Certina og den gamle seikoen kommer inn i bildet. Disse klokkene har masse affeksjonsverdi for meg.
Ofte tenker jeg på Pappa som kjøpte sin Speedmaster i 1969 med sine hardt opptjente penger. Denne arvet jeg da jeg sto til konfirmasjon for for over 20 år siden. Ingen annen klokke enn denne kan gi meg så stor glede. Uansett om det er en Patek, Rolex eller F.P. Journe. (Den siste kan jeg egentlig ikke uttale meg om. Siden jeg aldri har eid en F.P. Journe.)

10qwa6o.png
 
Redigert av en moderator:
Gårtsdagen mini gtg i Oslo ble en liten suksess. I alle fall for min klokkeinteresse :D

Startet dagen med en liten tur innom Tidemann Urmakermester i Akersgaten 18. Fikk tafset litt på Breguet Marine i stål på lenke, og i rødt gull på skinnrem. Planen var å få skikkeig lyst på Marine på gummirem. Men som vanlig "sklei" det hele ut.

Tom André som også har en store forkjærlighet til de mindre independent watchmaker som: Grönefeld, MB&F, Laurent Ferrier, Greubel Forsey og F.P. Journe, fortalte meg at han hadde vært innom en F.P. Journe boutique ved sin siste reise til USA. Å da var vi igang igjen :cool: Tror det bli vanskelig å få dette bildet ut av hodet igjen....

332w2ud.jpg


1z4g3nq.jpg
 
Redigert:
i et svakt øyeblikk med promille godt over leggetid vant jeg en klokkeauksjon...
Så da er det bare å vente på at postmannen dukker opp på døra med klokka.
2lnff68.png
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Wow! Air-King er kongen av budsjettbeatere i mine øyne! En polish på glasset så er du der! Krever en wristshot @Edzilla
 
Redigert av en moderator:
Wow! Air-King er kongen av budsjettbeatere i mine øyne! En polish på glasset så er du der! Krever en wristshot @Edzilla

Polish av plexiglasset er booket i morgen. Så da er den klar for flipping i London på torsdag.
 
Redigert av en moderator:
Mange som driver å styrer med å kjøpe seg en "Birth Year" Rolex eller klokke av et annet premium merke.
Har selv aldri vært så opptatt av det. Men da jeg skulle sjekke serienummeret på Beer Kingen jeg kjøpte i fylla så fant jeg straks ut at denne er nå blitt min "Birth Year" Rolex. Snakk om antiklimaks´a!
2938683.png