Zenith-tråden

Spennende!
Var innom David Andersen for et par uker siden, de hadde ikke mindre enn 2 stk av fjorårets limiterte utgave i monteret. Virkelig en flott klokke som levd opp til mine forventninger.
Denne utgaven i aged steel gir kanskje enda mer vintage preg, litt Heuer Bund kanskje?
 
Ellers så er ikke min DeLuca så ille heller:
00900103-8B32-4971-A354-59F918029E9F.jpeg
 
Var innom David Andersen her om dagen og fikk prøve Zenith Defy El Primero 21 og for en klokke:D
Defy kassen er helt etter min smak og 1/100 kronografen er virkelig fasinerende, her snakker vi glidende sekundviser! Kronografen opererer med 360.000 slag i minuttet (50 hz), mens klokken ellers "bare" har El Primeroens 5hz.

Skulle imidlertid gjerne ha prøvd den med lenke også:)

20190116_121713.jpg


En litt bedre fotograf får klokken til å se slik ut;)
95.9000.9004_78.R582_image_standard.png

De hadde også denne inne.
95.9005.9004_01.R582_image_standard.png

Skeleton er fasinerende og morsomt, men skulle jeg gått til innkjøp så hadde jeg nok gått for hel skive. Jeg er redd man kan gå litt lei skeleton etterhvert.

https://monochrome-watches.com/zenith-defy-el-primero-21-video-review-price/
 
Var innom David Andersen her om dagen og fikk prøve Zenith Defy El Primero 21 og for en klokke:D
Defy kassen er helt etter min smak og 1/100 kronografen er virkelig fasinerende, her snakker vi glidende sekundviser! Kronografen opererer med 360.000 slag i minuttet (50 hz), mens klokken ellers "bare" har El Primeroens 5hz.

Skulle imidlertid gjerne ha prøvd den med lenke også:)

Vis vedlegg 130619

En litt bedre fotograf får klokken til å se slik ut;)
Vis vedlegg 130620
De hadde også denne inne.
Vis vedlegg 130621
Skeleton er fasinerende og morsomt, men skulle jeg gått til innkjøp så hadde jeg nok gått for hel skive. Jeg er redd man kan gå litt lei skeleton etterhvert.

https://monochrome-watches.com/zenith-defy-el-primero-21-video-review-price/
Snadder ur! Hvordan prises den her på Berget? Sølvfarge på skiva. Savner dato...ellers jummi!
 
Snadder ur! Hvordan prises den her på Berget? Sølvfarge på skiva. Savner dato...ellers jummi!

De lå på mellom 80k og 90k, med "kroko-gummi" +10k hvis man skulle ha lenke. Det er jo noen kroner, men det er rimelig heftige klokker. Tag Heuer har vel også noe lignende med 50hz kronograf og den mener jeg var en del dyrere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Er det noen som har erfaring med de nye Defy Classic modellene? Jeg er på utkikk etter en ny hverdags-sportsklokke som kan brukes til det meste og dette er en sterk kandidat:) Frister mest med skeleton, men jeg er litt usikker til hvordan designet tåler tidens tann.

z_h.jpg
 
Er det noen som har erfaring med de nye Defy Classic modellene? Jeg er på utkikk etter en ny hverdags-sportsklokke som kan brukes til det meste og dette er en sterk kandidat:) Frister mest med skeleton, men jeg er litt usikker til hvordan designet tåler tidens tann.

Vis vedlegg 134381
Jeg har hatt skeleton-varianten. Vil påstå den er enda mer allsidig enn den kanskje ser ut på bilder. Skiven fremstår faktisk veldig «hel» og ryddig, til tross for skeleton. Eneste jeg hadde å utsette er at den i full titan kasse og lenke føles fjærlett, og jeg liker å kjenne klokka på hånda. Samt at det roterende Zenith-hjulet som drar opp klokken lager litt mye lyd. Alt i alt vil det være smak og behag om du trives med denne, men ingen tvil om at den er unik og spennende! (Og personlig ville jeg nok gått fortere lei varianten uten skeleton, som faktisk vel også er dyrere).

Håper det var til hjelp, og lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oyvindhl
Er det noen som har erfaring med de nye Defy Classic modellene? Jeg er på utkikk etter en ny hverdags-sportsklokke som kan brukes til det meste og dette er en sterk kandidat:) Frister mest med skeleton, men jeg er litt usikker til hvordan designet tåler tidens tann.

Vis vedlegg 134381
Jeg ville gått for varianten med skive. Skelleton versjonen gir litt for mye Tag-vibber for min smak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oyvindhl
Jeg har hatt skeleton-varianten. Vil påstå den er enda mer allsidig enn den kanskje ser ut på bilder. Skiven fremstår faktisk veldig «hel» og ryddig, til tross for skeleton. Eneste jeg hadde å utsette er at den i full titan kasse og lenke føles fjærlett, og jeg liker å kjenne klokka på hånda. Samt at det roterende Zenith-hjulet som drar opp klokken lager litt mye lyd. Alt i alt vil det være smak og behag om du trives med denne, men ingen tvil om at den er unik og spennende! (Og personlig ville jeg nok gått fortere lei varianten uten skeleton, som faktisk vel også er dyrere).

Håper det var til hjelp, og lykke til!

Jeg ville gått for varianten med skive. Skelleton versjonen gir litt for mye Tag-vibber for min smak.


Takk for svar:) Har tidligere hatt en El Primero Open heart som jeg angrer fælt på at jeg ikke beholdt, er noe med Zenith som jeg virkelig liker. Planen er å være "one watch guy" for en uoverskuelig framtid. Det åpenbare valget i en slik situasjon er nok Rolex, men jeg ønsker ikke å betale "markedspris" og ei heller stå på venteliste.

Håper jeg får kikket på dem i løpet av noen uker:)
 
Takk for svar:) Har tidligere hatt en El Primero Open heart som jeg angrer fælt på at jeg ikke beholdt, er noe med Zenith som jeg virkelig liker. Planen er å være "one watch guy" for en uoverskuelig framtid. Det åpenbare valget i en slik situasjon er nok Rolex, men jeg ønsker ikke å betale "markedspris" og ei heller stå på venteliste.

Håper jeg får kikket på dem i løpet av noen uker:)
Var innom Lervik Ur tidligere i dag, og de har den inne både med Skeleton og vanlig skive, samt gåde gummi og titan-lenke. Usikker på om det er en klokke som egner som one watch, og så nå også at du skrev sportsklokke. Til det ticker den nok ikke alle bokser, men kan absolutt anbefale å sjekke den ut på hånda likevel. Kan nesten garantere at den overgår forventningene live!
 
Takk:) Har lurt på å kjøre en tur til Lervik. Ev har de muligens fått de inn hos Gjertsen i Bergen.

Med lenke eller alligator/gummireimen og 100m vannresistent gir den for meg inntrykk av å kunne kalles en sportsklokke, men det er nok gjerne helst uttrykket(mye likt eieren) :D
 
Er det noen som har erfaring med de nye Defy Classic modellene? Jeg er på utkikk etter en ny hverdags-sportsklokke som kan brukes til det meste og dette er en sterk kandidat:) Frister mest med skeleton, men jeg er litt usikker til hvordan designet tåler tidens tann.

Vis vedlegg 134381
Ligger en brukt skelton fra okt 2018 til salgs på klokkeriet nå til 45k.
 
Takk:) Har lurt på å kjøre en tur til Lervik. Ev har de muligens fått de inn hos Gjertsen i Bergen.

Med lenke eller alligator/gummireimen og 100m vannresistent gir den for meg inntrykk av å kunne kalles en sportsklokke, men det er nok gjerne helst uttrykket(mye likt eieren) :D

Var innom Gjertsen og siklet på skeleton før jul selv, så de har i det minste hatt den på lager tidligere. Som nevnt av andre føles den ekstremt lett, men satan for en bærekomfort. Er for øvrig første gang jeg har foretrukket skeleton fremfor vanlig skive; den er RÅ!