Zenith-tråden

Fikk prøvd Defy i ulike varianter i dag. Mye lekkert for pengene. Fornuften sa trehånds på gummi, hjertet sa El Primero 21.

Veldig fornøyd :D:D
 

Vedlegg

  • 20190226_164246.jpg
    20190226_164246.jpg
    279,7 KB · Visninger: 0
Noe av det vakreste jeg har sett fra Zenith. Var det en El Primero i denne, skrev du? Hvilken prisklasse ligger disse i?

Fikk prøvd Defy i ulike varianter i dag. Mye lekkert for pengene. Fornuften sa trehånds på gummi, hjertet sa El Primero 21.

Veldig fornøyd :D:D
 
Noe av det vakreste jeg har sett fra Zenith. Var det en El Primero i denne, skrev du? Hvilken prisklasse ligger disse i?

Vanlig El Primero (36000vph) driver sekund, time og minuttviseren, mens kronografdelen har egen balanse og fjær som er manuelt opptrukket, 1t gangreserve og som svinger med imponerende 360000vph. Dette gjør at den kan måle 1/100 sekund. Ser at de ligger til mellom 95 og 102k hos norsk forhandler. :)
 
Vanlig El Primero (36000vph) driver sekund, time og minuttviseren, mens kronografdelen har egen balanse og fjær som er manuelt opptrukket, 1t gangreserve og som svinger med imponerende 360000vph. Dette gjør at den kan måle 1/100 sekund. Ser at de ligger til mellom 95 og 102k hos norsk forhandler. :)
Imponerende. PM om ønsker tips om ok+, pris.
 
Utrolig flott 38mm! Har tenkt på å slå til på denne flere ganger. Kjekt med 100m WR også. Passer den godt på nato mon tro?

Tror ikke du vil angre et sekund. Dette er en av ytterst få klokker som jeg virkelig tror blir en keeper. Får litt samme godfølelsen som med den nye Pepsien.

Eneste minuset er utseende på remmen ja, men den kan byttes/settes på nato. Klokken skriker vintage krono, men remmen gjør dessverre ikke det. Låsen og komforten er dog enestående. Den ligger som støpt på hånden, men føles likevel ikke for tight.
En smule komplisert og knotete lås, men det er bare ved første tilpassing.

Skal se om jeg finner en nato jeg kan poste bilder med:)
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf