Weekendbag i skinn - tips?

Slår et slag for Clipper-serien til Mulberry. Dette er Small clipper, men de finnes i større størrelser også. Fint plass til et par sko, skift, toalettmappe og øvrige weekend essentials. Kvaliteten på skinnet er meget god, denne er drøyt ti år og ser fremdeles relativt ny ut.
07470A34-7C66-4266-9E63-E2058A34CA52.jpeg

Siden eg ikkje er medlem i et nerdeforum for reisevesker så lurer eg litt på ka vesker fruene foretrekker ? Min ser eg bruker en del det som heiter Tote til helgeturer så en større veske bør vel kanskje matche på et vis.

• Liker
Reaksjoner: Johan På Snippen
Når eg setter guttungen i Porscha så sovner han enten etter 200m eller smiler og er fonøgd . I sånn famliestasjonsvogn er det tydeligvis ikkje lile kjekt.
Minus for litt korte belter til festing av barnestolen då.

Denne var luddig!

Den var fin, men kanskje litt upraktisk? Ser for meg å stå ved sikkerhetskontrollen og skulle løfte ut headset og iPad, så må du ha masse plass for å rulle ut dressposen før du kommer til i selve bagen..

Denne, og tilsvarende, løser jo det problemet :)

Noen som har erfaring med Carl Friedrik? Frank Clegg høres veldig bra ut men er litt stiv i prisen.

Får friske opp denne tråden med å spørre om litt hjelp til valg av weekender bag. Sånn som det står nå etter et par dager med googling, titting og fundering har jeg kommet til en "standstill" i den forbaskade hjernematerien.
Men også kommet fram til to muligheter om ikke dere klarer å klemme inn noe nytt. hehe.....

1. Bennet Winch sitt alternativ. Canvas materiale med lær detaljer. moderne og lure løsninger og står kanskje for den stilen som passer meg best. men har følt litt på at dette er et hype-merke og derav den avisindige dyre prisen...
Skjermbilde 2022-09-14 kl. 12.43.21.png

2. Luca Faloni sitt alternativ. klassisk, simpel og ikke så moderne med sine løsninger som Bennet Winch. pluss i margen for lær og prisen sammenlignet med alternativ 1
Skjermbilde 2022-09-14 kl. 12.43.42.png

Som dere ser liker jeg forholdvis enkelt og funksjonelt design, mye derfor favoritt klokken min også er explorer 1.
Så får jeg håpe på gode innspill fra dere som har weekend bager, eller om dere bare har nyttig info rundt temaet :)

Får friske opp denne tråden med å spørre om litt hjelp til valg av weekender bag. Sånn som det står nå etter et par dager med googling, titting og fundering har jeg kommet til en "standstill" i den forbaskade hjernematerien.
Men også kommet fram til to muligheter om ikke dere klarer å klemme inn noe nytt. hehe.....

1. Bennet Winch sitt alternativ. Canvas materiale med lær detaljer. moderne og lure løsninger og står kanskje for den stilen som passer meg best. men har følt litt på at dette er et hype-merke og derav den avisindige dyre prisen...
Vis vedlegg 304860

2. Luca Faloni sitt alternativ. klassisk, simpel og ikke så moderne med sine løsninger som Bennet Winch. pluss i margen for lær og prisen sammenlignet med alternativ 1
Vis vedlegg 304861

Som dere ser liker jeg forholdvis enkelt og funksjonelt design, mye derfor favoritt klokken min også er explorer 1.
Så får jeg håpe på gode innspill fra dere som har weekend bager, eller om dere bare har nyttig info rundt temaet :)
Jeg har denne;

I tillegg har jeg en sekk fra Filson i samme materiale. Sekken brukes hver dag, og bagen brukes regelmessig. Ekstrem kvalitet, og i forhold til holdbarhet kommer den mest sannsynlig til å overleve deg :)

Jeg har denne;

I tillegg har jeg en sekk fra Filson i samme materiale. Sekken brukes hver dag, og bagen brukes regelmessig. Ekstrem kvalitet, og i forhold til holdbarhet kommer den mest sannsynlig til å overleve deg :)
+1

• Liker
Reaksjoner: Koonig
Jeg har denne;

denne virket veldig lovende og ble fort en contender. Men det kan se ut som det er ventelister på Filson bagen :(
Weekend bagens svar på stål-Rolex :p ?
Får bare holde utkikk etter den.