Weekendbag i skinn - tips?

Når eg setter guttungen i Porscha så sovner han enten etter 200m eller smiler og er fonøgd . I sånn famliestasjonsvogn er det tydeligvis ikkje lile kjekt.
Minus for litt korte belter til festing av barnestolen då.
 

Denne var luddig!

Den var fin, men kanskje litt upraktisk? Ser for meg å stå ved sikkerhetskontrollen og skulle løfte ut headset og iPad, så må du ha masse plass for å rulle ut dressposen før du kommer til i selve bagen..


Denne, og tilsvarende, løser jo det problemet :)
 
Noen som har erfaring med Carl Friedrik? Frank Clegg høres veldig bra ut men er litt stiv i prisen.
 
Får friske opp denne tråden med å spørre om litt hjelp til valg av weekender bag. Sånn som det står nå etter et par dager med googling, titting og fundering har jeg kommet til en "standstill" i den forbaskade hjernematerien.
Men også kommet fram til to muligheter om ikke dere klarer å klemme inn noe nytt. hehe.....

1. Bennet Winch sitt alternativ. Canvas materiale med lær detaljer. moderne og lure løsninger og står kanskje for den stilen som passer meg best. men har følt litt på at dette er et hype-merke og derav den avisindige dyre prisen...
Skjermbilde 2022-09-14 kl. 12.43.21.png

2. Luca Faloni sitt alternativ. klassisk, simpel og ikke så moderne med sine løsninger som Bennet Winch. pluss i margen for lær og prisen sammenlignet med alternativ 1
Skjermbilde 2022-09-14 kl. 12.43.42.png

Som dere ser liker jeg forholdvis enkelt og funksjonelt design, mye derfor favoritt klokken min også er explorer 1.
Så får jeg håpe på gode innspill fra dere som har weekend bager, eller om dere bare har nyttig info rundt temaet :)
 
Får friske opp denne tråden med å spørre om litt hjelp til valg av weekender bag. Sånn som det står nå etter et par dager med googling, titting og fundering har jeg kommet til en "standstill" i den forbaskade hjernematerien.
Men også kommet fram til to muligheter om ikke dere klarer å klemme inn noe nytt. hehe.....

1. Bennet Winch sitt alternativ. Canvas materiale med lær detaljer. moderne og lure løsninger og står kanskje for den stilen som passer meg best. men har følt litt på at dette er et hype-merke og derav den avisindige dyre prisen...
Vis vedlegg 304860

2. Luca Faloni sitt alternativ. klassisk, simpel og ikke så moderne med sine løsninger som Bennet Winch. pluss i margen for lær og prisen sammenlignet med alternativ 1
Vis vedlegg 304861

Som dere ser liker jeg forholdvis enkelt og funksjonelt design, mye derfor favoritt klokken min også er explorer 1.
Så får jeg håpe på gode innspill fra dere som har weekend bager, eller om dere bare har nyttig info rundt temaet :)
Jeg har denne;

I tillegg har jeg en sekk fra Filson i samme materiale. Sekken brukes hver dag, og bagen brukes regelmessig. Ekstrem kvalitet, og i forhold til holdbarhet kommer den mest sannsynlig til å overleve deg :)
 
Jeg har denne;

I tillegg har jeg en sekk fra Filson i samme materiale. Sekken brukes hver dag, og bagen brukes regelmessig. Ekstrem kvalitet, og i forhold til holdbarhet kommer den mest sannsynlig til å overleve deg :)
+1
 
  • Liker
Reaksjoner: Koonig
Jeg har denne;

I tillegg har jeg en sekk fra Filson i samme materiale. Sekken brukes hver dag, og bagen brukes regelmessig. Ekstrem kvalitet, og i forhold til holdbarhet kommer den mest sannsynlig til å overleve deg :)

denne virket veldig lovende og ble fort en contender. Men det kan se ut som det er ventelister på Filson bagen :(
Weekend bagens svar på stål-Rolex :p ?
Får bare holde utkikk etter den.
 
denne virket veldig lovende og ble fort en contender. Men det kan se ut som det er ventelister på Filson bagen :(
Weekend bagens svar på stål-Rolex :p ?
Får bare holde utkikk etter den.

Jeg vil anbefale Frank Clegg. Kan bestilles i forskjellige størrelser og materiale. Veldig høy kvalitet. Prisen på de er ikke ~så~mye over Filson. Har en weekender i burgunder kalv og kontorveske i mørkebrun geit.
 
  • Liker
Reaksjoner: Koonig
denne virket veldig lovende og ble fort en contender. Men det kan se ut som det er ventelister på Filson bagen :(
Weekend bagens svar på stål-Rolex :p ?
Får bare holde utkikk etter den.
Det har blitt såpass, ja. Jeg kjøpte min for 4-5 år siden. Mener jeg betalte rundt 4500,- den gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: Koonig
Jeg vil anbefale Frank Clegg. Kan bestilles i forskjellige størrelser og materiale. Veldig høy kvalitet. Prisen på de er ikke ~så~mye over Filson. Har en weekender i burgunder kalv og kontorveske i mørkebrun geit.
Par dager siden nå, siden Filson ikke er å oppdrive og Bennett Winch føles for dyr. så rykket Frank Clegg sin opp til førsteplassen. Og triggerfingeren sitter løst siden jeg fant en butikk som selger i Oslo, valget står da mellom chestnut og svart "farge".
Bagen vil jo bli dratt med i all slags vær som er i Norge og Trøndelag,og lær er jo lær. Men har du gjort deg noen erfaringer rundt dette @ahpadt ?
 
Vil gjerne ha en bag i tykt lær, men ulempen er at den veier bly - selv tom. Så, jeg har funnet Fislon sin nyeste design -> RIPSTOP NYLON PULLMAN.

Ikke det mest spektakulære, men utrolig praktisk med tanke på pakking og funksjonalitet.

En tøff Saddelback er kulere - men ikke like praktisk.

Vil jeg kjøpe den? Tja - ja og nei - finnes dette funksjonelle designet i skinn?

FMLUG0006W0260_317_FLS_10_800x.jpg


FMLUG0006W0260_317_FLS_12_800x.jpg


FMLUG0006W0260_317_FLS_14_800x.jpg
 
Vil gjerne ha en bag i tykt lær, men ulempen er at den veier bly - selv tom. Så, jeg har funnet Fislon sin nyeste design -> RIPSTOP NYLON PULLMAN.

Ikke det mest spektakulære, men utrolig praktisk med tanke på pakking og funksjonalitet.

En tøff Saddelback er kulere - men ikke like praktisk.

Vil jeg kjøpe den? Tja - ja og nei - finnes dette funksjonelle designet i skinn?

FMLUG0006W0260_317_FLS_10_800x.jpg


FMLUG0006W0260_317_FLS_12_800x.jpg


FMLUG0006W0260_317_FLS_14_800x.jpg
De har denne, men du har vel sikkert allerede sett den og avfeid den?
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Takker @Koonig - Misset den der. Usikker på hva den gir til nesten dobbel pris, utenom nylon vs. twill. Størrelsen virker å være lik. Skal studere litt til før kjøp. :)

Finnes det noe lignende design (compartments) i solid/tykt skinn mon tro?
 
  • Liker
Reaksjoner: Koonig
Et mer klinisk alternativ til skinn/nylon er jo "LITE-BOX ALU" 55cm til 7.5K fra Samsonite. Praktisk, men litt kjedelig.


122705-1004-122705_1004_spinner_5520_front34-d796f839-3ecd-47bb-9ca6-a9a100c84e18_sv_2017-11-09_sr_c_si_upload-c3b23c2837_sig_cK4dfCowuwmRVcVx4nUbPS9_Kkxq3wGaVPwmuO_1t0Q__spr_https.png


122705-1004-122705_1004_spinner_5520_interior-6763ece6-73ca-4676-9d3d-a9b600a1b285_sv_2017-11-09_sr_c_si_upload-c3b23c2837_sig_cK4dfCowuwmRVcVx4nUbPS9_Kkxq3wGaVPwmuO_1t0Q__spr_https.png
 
Takker @Koonig - Misset den der. Usikker på hva den gir til nesten dobbel pris, utenom nylon vs. twill. Størrelsen virker å være lik. Skal studere litt til før kjøp. :)

Finnes det noe lignende design (compartments) i solid/tykt skinn mon tro?
Nå kan det GODT hende at søkeparametrene og kunnskapene mine om lærvarer/bagasje ikke er gode nok (dårlige unnskyldninger unnagjort).
MEN denne koffert/bagen er det nærmeste jeg har kommet hva du er ute etter @Loevhagen
vet dog ingenting om kvalitet/leverandør her.
Klarte ikke å komme meg unna kontor/pc delen av disse veskene/koffertene så lenge det skal være i lær.
Virker som den Filson du la som grunnlag er kongen på haugen og ikke finnes noen andre plasser, hehe....
 
Par dager siden nå, siden Filson ikke er å oppdrive og Bennett Winch føles for dyr. så rykket Frank Clegg sin opp til førsteplassen. Og triggerfingeren sitter løst siden jeg fant en butikk som selger i Oslo, valget står da mellom chestnut og svart "farge".
Bagen vil jo bli dratt med i all slags vær som er i Norge og Trøndelag,og lær er jo lær. Men har du gjort deg noen erfaringer rundt dette @ahpadt ?

Har nok ikke brukt min til å si nok om hvordan de holder seg over tid. Dagestad er dog veldig greie å ha med å gjøre ved handel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Koonig