Weekendbag i skinn - tips?

denne virket veldig lovende og ble fort en contender. Men det kan se ut som det er ventelister på Filson bagen :(
Weekend bagens svar på stål-Rolex :p ?
Får bare holde utkikk etter den.

Jeg vil anbefale Frank Clegg. Kan bestilles i forskjellige størrelser og materiale. Veldig høy kvalitet. Prisen på de er ikke ~så~mye over Filson. Har en weekender i burgunder kalv og kontorveske i mørkebrun geit.

• Liker
Reaksjoner: Koonig
denne virket veldig lovende og ble fort en contender. Men det kan se ut som det er ventelister på Filson bagen :(
Weekend bagens svar på stål-Rolex :p ?
Får bare holde utkikk etter den.
Det har blitt såpass, ja. Jeg kjøpte min for 4-5 år siden. Mener jeg betalte rundt 4500,- den gang.

• Liker
Jeg vil anbefale Frank Clegg. Kan bestilles i forskjellige størrelser og materiale. Veldig høy kvalitet. Prisen på de er ikke ~så~mye over Filson. Har en weekender i burgunder kalv og kontorveske i mørkebrun geit.
Par dager siden nå, siden Filson ikke er å oppdrive og Bennett Winch føles for dyr. så rykket Frank Clegg sin opp til førsteplassen. Og triggerfingeren sitter løst siden jeg fant en butikk som selger i Oslo, valget står da mellom chestnut og svart "farge".
Bagen vil jo bli dratt med i all slags vær som er i Norge og Trøndelag,og lær er jo lær. Men har du gjort deg noen erfaringer rundt dette @ahpadt ?

Vil gjerne ha en bag i tykt lær, men ulempen er at den veier bly - selv tom. Så, jeg har funnet Fislon sin nyeste design -> RIPSTOP NYLON PULLMAN.

Ikke det mest spektakulære, men utrolig praktisk med tanke på pakking og funksjonalitet.

En tøff Saddelback er kulere - men ikke like praktisk.

Vil jeg kjøpe den? Tja - ja og nei - finnes dette funksjonelle designet i skinn?

FMLUG0006W0260_317_FLS_10_800x.jpg

FMLUG0006W0260_317_FLS_12_800x.jpg

FMLUG0006W0260_317_FLS_14_800x.jpg

Vil gjerne ha en bag i tykt lær, men ulempen er at den veier bly - selv tom. Så, jeg har funnet Fislon sin nyeste design -> RIPSTOP NYLON PULLMAN.

Ikke det mest spektakulære, men utrolig praktisk med tanke på pakking og funksjonalitet.

En tøff Saddelback er kulere - men ikke like praktisk.

Vil jeg kjøpe den? Tja - ja og nei - finnes dette funksjonelle designet i skinn?

FMLUG0006W0260_317_FLS_10_800x.jpg

FMLUG0006W0260_317_FLS_12_800x.jpg

FMLUG0006W0260_317_FLS_14_800x.jpg
De har denne, men du har vel sikkert allerede sett den og avfeid den?

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Takker @Koonig - Misset den der. Usikker på hva den gir til nesten dobbel pris, utenom nylon vs. twill. Størrelsen virker å være lik. Skal studere litt til før kjøp. :)

Finnes det noe lignende design (compartments) i solid/tykt skinn mon tro?

• Liker
Et mer klinisk alternativ til skinn/nylon er jo "LITE-BOX ALU" 55cm til 7.5K fra Samsonite. Praktisk, men litt kjedelig.

122705-1004-122705_1004_spinner_5520_front34-d796f839-3ecd-47bb-9ca6-a9a100c84e18_sv_2017-11-09_sr_c_si_upload-c3b23c2837_sig_cK4dfCowuwmRVcVx4nUbPS9_Kkxq3wGaVPwmuO_1t0Q__spr_https.png

122705-1004-122705_1004_spinner_5520_interior-6763ece6-73ca-4676-9d3d-a9b600a1b285_sv_2017-11-09_sr_c_si_upload-c3b23c2837_sig_cK4dfCowuwmRVcVx4nUbPS9_Kkxq3wGaVPwmuO_1t0Q__spr_https.png

Takker @Koonig - Misset den der. Usikker på hva den gir til nesten dobbel pris, utenom nylon vs. twill. Størrelsen virker å være lik. Skal studere litt til før kjøp. :)

Finnes det noe lignende design (compartments) i solid/tykt skinn mon tro?
Nå kan det GODT hende at søkeparametrene og kunnskapene mine om lærvarer/bagasje ikke er gode nok (dårlige unnskyldninger unnagjort).
MEN denne koffert/bagen er det nærmeste jeg har kommet hva du er ute etter @Loevhagen
vet dog ingenting om kvalitet/leverandør her.
Klarte ikke å komme meg unna kontor/pc delen av disse veskene/koffertene så lenge det skal være i lær.
Virker som den Filson du la som grunnlag er kongen på haugen og ikke finnes noen andre plasser, hehe....

Par dager siden nå, siden Filson ikke er å oppdrive og Bennett Winch føles for dyr. så rykket Frank Clegg sin opp til førsteplassen. Og triggerfingeren sitter løst siden jeg fant en butikk som selger i Oslo, valget står da mellom chestnut og svart "farge".
Bagen vil jo bli dratt med i all slags vær som er i Norge og Trøndelag,og lær er jo lær. Men har du gjort deg noen erfaringer rundt dette @ahpadt ?

Har nok ikke brukt min til å si nok om hvordan de holder seg over tid. Dagestad er dog veldig greie å ha med å gjøre ved handel.

• Liker