Vis oss din Seiko!

Siden hele familien stilte seg så pent opp... Og Armidaen har jo Seiko-verk, så da får den slenge seg med her også...

12438094045_20cd48d9a4_z.jpg

Spørsmålet nå er: Hvem skal ut? Og i såfall, hvem skal inn? Mye kan tyde på at messingklossen blir erstattet med noe blått fra Japan... En Samurai eller Sumo, kanskje?

Den herlig solid ut (sammenlignet med de originale Seikolenkene). Føles / høres den slik ut også? :)

Den herlig solid ut (sammenlignet med de originale Seikolenkene). Føles / høres den slik ut også? :)

Standard jubilee er lette og pene, men vanvittig slarkete. Denne er bunnsolid, noe tyngre og svært behagelig, med Solid End Links og skru-"bars" mellom leddene i stedet for de kranglete Seiko-dingsene. Dessuten har den en mye bedre foldespenne. Absolutt verdt pengene!

Solide endeledd + skrubars = meget bra. :)

Note: Skrubars kan være to ting; en der det er 1 skrue og en der det er 2 skruer som skal hver sin vei. Den siste varianten er pyton.

Project: Seiko SKX Jailbreak

Har hatt et lite prosjekt i tankene. Når delene ankom var det bare å sette igang..

Offeret klassiske SKX007.

Ut med flat hardlex.

Inn med ny chapter-ring.

Og doubledomed safir.

Ny insert.

Resultat:

Nato:

Da ankom den endelig. Skjønner hvorfor folk liker lenken :)

Superoyster fra wjean:

Alt i alt veldig fornøyd, modding er fortsatt ukjent farvann for meg :)

Eneste jeg glemte å ta høyde for var chapter-ring låsen, så nå beveger den seg når jeg snur på bezelen..

• Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Solide endeledd + skrubars = meget bra. :)

Note: Skrubars kan være to ting; en der det er 1 skrue og en der det er 2 skruer som skal hver sin vei. Den siste varianten er pyton.
@Loevhagen: Wjean bruker variant 1. Min PO har variant 3, som får variant 2 til å være en søndagstur - to mikro skrukorker i hver ende og en løs bar imellom. Disse korkene faller lett på gulvet...

Redigert av en moderator:
Set&Forget

En som har vært i hus i 6-7 år og en 6-7 måneder :)
Inhouse, seff, og aldri mer off enn 15 sek mellom sommer- og vintertid :)

20007097-71D8-4271-AB92-4E789957BCCE.jpg