Vis oss din Seiko!

Solide endeledd + skrubars = meget bra. :)

Note: Skrubars kan være to ting; en der det er 1 skrue og en der det er 2 skruer som skal hver sin vei. Den siste varianten er pyton.
 
Project: Seiko SKX Jailbreak

Har hatt et lite prosjekt i tankene. Når delene ankom var det bare å sette igang..




Offeret klassiske SKX007.



Ut med flat hardlex.



Inn med ny chapter-ring.



Og doubledomed safir.




Ny insert.





Resultat:

Nato:









Da ankom den endelig. Skjønner hvorfor folk liker lenken :)

Superoyster fra wjean:




















Alt i alt veldig fornøyd, modding er fortsatt ukjent farvann for meg :)

Eneste jeg glemte å ta høyde for var chapter-ring låsen, så nå beveger den seg når jeg snur på bezelen..
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Solide endeledd + skrubars = meget bra. :)

Note: Skrubars kan være to ting; en der det er 1 skrue og en der det er 2 skruer som skal hver sin vei. Den siste varianten er pyton.
@Loevhagen: Wjean bruker variant 1. Min PO har variant 3, som får variant 2 til å være en søndagstur - to mikro skrukorker i hver ende og en løs bar imellom. Disse korkene faller lett på gulvet...
 
Redigert av en moderator:
Set&Forget

En som har vært i hus i 6-7 år og en 6-7 måneder :)
Inhouse, seff, og aldri mer off enn 15 sek mellom sommer- og vintertid :)

20007097-71D8-4271-AB92-4E789957BCCE.jpg
 
Fant Seiko i skuffen også

Det er litt av hvert som dukker opp når man sitter og leser rundt på forskjellige forum. Har blitt noen timer rundt på dette forumet også, og kom til denne tråden. Måtte da gå å se om jeg hadde Seiko liggende, og ja, det hadde jeg.









 
Redigert:
Kule bilder - og flott ordspill for det siste bildet. :)

Er Brady en føyelig type - eller gjenstridig?
 
@Loevhagen: Føyelig innerst (skinn), mindre føyelig ytterst (stivere gummi-aktig seilduksmønstret ting), men begge er dødsferske så det kan endre seg (les: de kan bli mer føyelige). De er uansett utrolig gode og kule, men de er 120/80 i stedet for den mer regulære 115/75 i lengde, og det merker jeg med mine håndledd.

Når det gjelder den gullfargede har jeg mast på Todd @ Bradystraps om at min ser "distinctly bronze-ish" ut i forhold til "gullet" på "gullklokken" min. Han hevder tråden lysner/gylner over tid, spesielt når den blir utsatt for sollys, så da vet vi det.
 
Redigert av en moderator:
Godt spørsmål. :)

Ulempen med en slik ultrasort plate er at fotobobjektet blir målt mot samme "sorthet". F. eks. så er jeg usikker på om Seikoen på bildet har (aka opplevees live) så grå, matt urskive som bildet indikerer. :rolleyes: