Vis oss din Seiko!

Liker denne Stargaten svært godt - og med mørke reimer så blir kontrasten til den hvite urskiva slik at den virkelig popper. Ja, også er lumen OK. I like. :)

Lumed_Stargate-1_zpsc0acfc55.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Dæven steike, @Loevhagen, den Stargaten er utrolig fet! Har en tilsvarende på vei i posten "as we speak", men med svart bezel, noe som matcher den svarte med SS bezel, så da kan jeg mixe og matche... :D
 
Redigert av en moderator:
Liker den tanken. :)

Tanken om mix ´n´match med en sort Stargate har slått meg også. :) Må vel snart få ut figer´n, for snart er vel den gamle versjonen borte for godt fra nettbutikkene...sukk.

Den der pippen plager meg ikke, men fant ut at ved å sette den ved krona så forsvant den helt - eller ga krona kledelig dekor / bulk.

Så den du har på vei er den med oransje viser (aka 325)?
 
Redigert:
Nå er vel den nye Stargaten også på vei inn en del steder, blant annet med blå og orange skive og svart bezel, i tillegg til det nye 4R36-verket. Creationwatches har vært utsolgt for den orginale, men Watches88 har SKZ329 igjen på lager, med svart skive, bezel og lenke, i tillegg til de nye.

watches88. SEIKO Superior Diver's 200M Automatic SKZ329K1

Takk for info! Så de nye nå, likte ikke helt cyclopsen - overkill vil jeg si. Kanskje man skal handle før det er for sent.
 
Seiko sportura kinetic GMT

I motsetning til veldig mange andre, synes jeg at kinetic har noe for seg ! Og det har ikke minst skjedd en del på den fronten siden de første løsningene kom.
:)
Siste tilskudd i boksen :


 
Fikk man Stargate med hvit skive og bå lume? Min har vanlig kjedelig grønn lume, noe som ble litt stusselig nå.
 
Ikke stol på lumebilder på nettet. ;) Se Google images på Seiko Stargate lume og alle bilder / farger varierer i hytt og dyne.

Her er et par uten lume. :)

1371974d1391610971-mid-week-seiko-citizen-wrist-checks-2-5-14-20140205_145537_zps731563ea.jpg


1371986d1391611941-mid-week-seiko-citizen-wrist-checks-2-5-14-20140205_150235_zps33771e67.jpg
 
Jobb beater Seiko, perfekt for en fettape :) Og med skinnreim fra Hirch ganske så behagelig. Gammelt bilde...




 
Superior SRP445K1

[SUB][/SUB]

Savnet en "billig" klokke til sandslottbygging og lignende aktiviteter til sommeren med en livlig datter på 1 1/2 år og til ca. 1.300 kroner er jo denne midt i blinken for meg..
 
Siden hele familien stilte seg så pent opp... Og Armidaen har jo Seiko-verk, så da får den slenge seg med her også...

12438094045_20cd48d9a4_z.jpg


Spørsmålet nå er: Hvem skal ut? Og i såfall, hvem skal inn? Mye kan tyde på at messingklossen blir erstattet med noe blått fra Japan... En Samurai eller Sumo, kanskje?
 
Den herlig solid ut (sammenlignet med de originale Seikolenkene). Føles / høres den slik ut også? :)
 
Den herlig solid ut (sammenlignet med de originale Seikolenkene). Føles / høres den slik ut også? :)

Standard jubilee er lette og pene, men vanvittig slarkete. Denne er bunnsolid, noe tyngre og svært behagelig, med Solid End Links og skru-"bars" mellom leddene i stedet for de kranglete Seiko-dingsene. Dessuten har den en mye bedre foldespenne. Absolutt verdt pengene!