Vis oss din Seiko!

Utrolig tøff denne SuperOyster! Er det denne med størrelsen 22/22mm?
Lurer også på om du har arabisk dag-visning i tillegg til engelsk på din SKX007? Evt skrur du den bort hver gang for å få engelsk?

Takk! Er veldig fornøyd med denne selv. En lenke som høyner kvalitetsfølelsen på klokka. Denne starter på 22 mm og går inn til 20 mm ved claspen. De finnes også i 22/22.

Det er også arabisk dagvisning på denne ja. Man trenger ikke å "skru den bort" hver gang, man stiller inn på engelsk, og så rullerer den automatisk over den arabiske hver natt.
 
Postet denne i dagens, men ble så fornøyd med komboen at jeg legger den ut her også!

Orange Monster på svart kevlar reim med orange detaljer.

 
Jada, den ligger på "Dagens klokke" også... Men jeg er så fornøyd at jeg kjører den her også... :)

10835016095_d3e4a82008_z.jpg
 
Fikk ny bezelinsert i posten idag.

Det som er så kjekt for en student er at bezel inserts ikke er så dyrt:) Dermed kan man endre på utsende på SKX007 når man trenger en forandring.

De jeg har kjøpt til nå:
 
Redigert:
Fikk ny bezelinsert i posten idag.

Det som er så kjekt for en student er at bezel inserts ikke er så dyrt:) Dermed kan man endre på utsende på SKX007 når man trenger en forandring.[/URL]

Veldig kult! Hvor kjøper du disse, og hvordan bytter man de? Er det enkelt? @Hopie
 
Redigert av en moderator:
Veldig kult! Hvor kjøper du disse, og hvordan bytter man de? Er det enkelt? @Hopie

@GCSJ Der er ikke så vanskelig å skiftebeze insert. Må av med bezelringen og så ut med bezel inserten og deretter sette inn den nye.
De kan kjøpes flere steder, Ebay og her er noen alternativer.

Edit: Grattis med SKX009:)
 
Redigert av en moderator:
Hva slags lim bruker du? Vil jo at det skal sitte godt, men samtidig være greit å bytte. Man limer disse, gjør man ikke, eller blander jeg med modding av andre ur?
 
Hva slags lim bruker du? Vil jo at det skal sitte godt, men samtidig være greit å bytte. Man limer disse, gjør man ikke, eller blander jeg med modding av andre ur?

Jeg bruker disse.
Skal man skifte bezel insert ofte kan det kansje være lurt og bruke noe som er mulig å få av igjen.
 
Redigert:
Seiko SKX007/009 på jubilee eller oyster er en av de klokkene som rett og slett altid vil være med meg.
Gjennom siste årene med klokkeinteressen har preferansene endret seg, klokker har kommet og gått, men SKX har altid vært steintøff.

Hva er det med disse som appelerer så mye?
 
Seiko SKX007/009 på jubilee eller oyster er en av de klokkene som rett og slett altid vil være med meg.
Gjennom siste årene med klokkeinteressen har preferansene endret seg, klokker har kommet og gått, men SKX har altid vært steintøff.

Hva er det med disse som appelerer så mye?

For min del er det mange faktorer som gjør at den appelerer .

-Historien, den stammer fra 62MAS som var den første skikkelige dykkeren til Seiko.
-Mekanisk
-Ser meget bra ut.
-Pris vs kvalitet
-Muligheten for modding.

osv....

Jeg har faktisk to SKX007 og en 009 når jeg tenker meg om:)
 
IMG_5836_zpsd4f7739e.jpg


Nå med Z22 flat vent i ren gummi fra Bonetto Cinturini, så mye mer behagelig å ha på enn Seikos egen, og med tilnærmet identisk utseende - Anbefales.