Vis oss din Nomos

_20180816_203016.JPG
 
Tenkte jeg skulle fortelle litt om mitt møte med serviceavdelingen til Nomos.

For en stund siden merket jeg at det virket som urverket var løst når jeg trakk opp klokken. Sendte en mail til Nomos som anbefalte meg å enten levere den til nærmeste forhandler eller sende den til Glashütte.

Siden jeg bor på Sørlandet var det siste det mest praktiske for meg, selv om det er litt skummelt å sende klokken sin i posten.

Jeg fikk sendt den ned til Tyskland og det gikk greit helt til den skulle leveres hos Nomos. Pakken var forsøkt levert men ingen tok i mot. Greit nok, den leveres nok neste dag. Etter en uke uten noe ny oppdatering sendte jeg en mail til Nomos. Dagene gikk uten svar men etter en uke til fikk jeg mail fra Nomos.
Klokken var kommet frem de skulle reparere den på deres kostnad, jeg måtte bare smøre meg med litt tålmodighet så skulle de ha den klar i løpet av en mnd.

Nå en måned senere sitter jeg her med en fungerende klokke og en hyggelig lapp fra Nomos som forteller at watchmaker Julia Reiter has attende to mye watch.

Alt i alt godt fornøyd med servicen til Nomos :)
IMG_20190904_154148.jpg
 
Det der var rett og slett sinnsykt kult! Er det en Speidel Twist-o-Flex? :D

Takk.
Det er ikke speidel, men en sak fra Eichmüller som jeg kjøpte fra

Siden er ikke til å finne frem på via mobil og ser ut som om den er sist oppdatert i 1999. Men et sted inni der er den.

Det er den eneste flexlenken jeg har snust opp som er 18 mm og polert. Så den matcher fint. Og den ribber ikke bort håret på armen som noen jeg hadde i "gamle dager". Det er faktisk riktig behagelig med en lenke uten lås under håndleddet. På den andre siden er den litt skarp på innsiden. Men morsom å ha.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: frj