Vis oss din Nomos

Medlem
14. des. 2012
Innlegg
1.040
Jeg driver og fantaserer litt ekstra om Nomos nå på sommeren, og vil veldig gjerne se din! Jeg vet at det finnes en del Nomos her på sonen, hadde vært kjekt om dere kunne lagt ut noen bilder, og gjerne hva dere tenker om urene også.

Siden jeg fremdeles sitter på gjerdet starter jeg ballet med et produktbilde av Club.

club_automat_raum02.jpg
 
Dette er min Nomos Tangomat GMT kjøpt i Glashütte nå i mai

Først forsiden

Nomos_zpsxdnbjmt9.jpg~original


Så baksiden

Baksiden_zpsbgjcboin.jpg~original


Kjempefornøyd, men den gikk fort syntes jeg og meldte fra til Nomos. Dagen etter kom DHL på døra og hentet klokken, så nå ligger den i tollen på Gardermoen. Blir kjørt ut imorgen

Samboeren min kjøpte seg en Tangente 33, hun er også kjempefornøyd. Dessverre ingen bilder av den enda. Siden vi kjøpte to klokker fikk jeg med en ekstra pelon reim som sikkert blir fin å bruke nå i "sommervarmen"
 
Redigert:
Fikk Nomos sin Encyclopaedia i posten i dag. Morsom og lærerik bok med mye bilder og et stort kart over Glashütte.

Fint pakket inn som vanlig fra Nomos.

P8182374_zpsow2sij1y.jpg


P8182375_zpsqpxcle2l.jpg


P8182376_zpsl5tqc8am.jpg


P8182377_zps7qqodw7b.jpg


P8182378_zps0wzraohb.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost, mgm88 og Pabbe
Nomos har mye flott! Hadde vært kult å se flere bilder.

Enig. Hadde vært flott å se flere bilder av Nomos:)

Det skulle altså ta under to uker fra jeg lagde denne tråden med et illustrasjonsbilde av Club til jeg sitter her med Club på håndleddet! Førsteinntrykket er veldig bra!

P7312367_zpsrahboit8.jpg

Flott bilde (som enabler..). Har du fortsatt Nomos Club i boksen @Flippin ? Er du fornøyd?:)

Leser litt om Nomos og lurer på om Club kan være noe for samboeren. Hun har ganske tynne håndledd så jeg er litt usikker på om lugsene blir for lange.. Hvordan syntes du denne med sine 36mm bærer?

Med en pris på 1080 EUR må da dette være en bra deal(?).
 
Flott bilde (som enabler..). Har du fortsatt Nomos Club i boksen @Flippin ? Er du fornøyd?:)

Leser litt om Nomos og lurer på om Club kan være noe for samboeren. Hun har ganske tynne håndledd så jeg er litt usikker på om lugsene blir for lange.. Hvordan syntes du denne med sine 36mm bærer?

Med en pris på 1080 EUR må da dette være en bra deal(?).

Hei! Club´en sitter trygt hos meg, ja!
Jeg er veldig fornøyd med den, den bærer nok større enn de 36mm tilsier siden lugsene er lange, den sitter veldig fint på håndleddet mitt som bildet over forhåpentligvis viser. Jeg ville ikke hatt noe større enn 36mm Nomos, tror jeg.

Nå har det seg faktisk slik at kjæresten min har fullstendig konfiskert min Club, så det er vel et godt tegn på at jenter liker den? Hun har ganske tynne håndledd så lugsene er egentlig litt lange, men ikke så gale at de går utenfor håndleddet. Mener hun bruker det innerste hullet på medium remen.

P8182380_zpsplqk5pjk.jpg
 
Hei! Club´en sitter trygt hos meg, ja!
Jeg er veldig fornøyd med den, den bærer nok større enn de 36mm tilsier siden lugsene er lange, den sitter veldig fint på håndleddet mitt som bildet over forhåpentligvis viser. Jeg ville ikke hatt noe større enn 36mm Nomos, tror jeg.

Nå har det seg faktisk slik at kjæresten min har fullstendig konfiskert min Club, så det er vel et godt tegn på at jenter liker den? Hun har ganske tynne håndledd så lugsene er egentlig litt lange, men ikke så gale at de går utenfor håndleddet. Mener hun bruker det innerste hullet på medium remen.

P8182380_zpsplqk5pjk.jpg

Flott - takk for svar :)
Ser av bildene at Club`en sitter fint på ditt håndledd, ja. Ser også at 36mm som jeg i første omgang syntes virket litt lite mest sannsynlig er fin størrelse. Nå er den jo heller ikke tiltenkt meg ( :rolleyes: )..så..

Hehe, det er så absolutt et godt tegn at kjæresten din har konfiskert Club`en. Det gir meg noe mer trygghet.

Jeg får surfe litt mer Nomos, så får vi se..
 
Er det noen som forhandler Nomos i Norge? Finner ingenting på nettsiden deres, så regner med at det ikke er noen forhandlere.
 
Er klar over at de selger direkte fra nettsiden, men tenkte jeg skulle prøve en før jeg eventuelt kjøper. Sitter å sikler på Orion, men er usikker på størrelsen med tanke på lugs osv.

Forresten, hvordan er deres NOMOS caliber α (Alpha) i forhold til NOMOS caliber DUW 4101?
 
Nomos har virkelig mange flotte modeller.

Noen som vet hva en må regne med å gi for en brukt Club 36mm?