Vis oss din GRAND Seiko!

SBGY011 på originalreimen til SBGW231. Meget komfortabel kombo.

_1250002-jpg.2228968
 
Grafisk fremstilling av GS-reisen.

Var trolig (for og naturlig nok) opptatt av klokkeprodusenter fra mellom-Europa, så det var litt tilfeldig at man stakk innom en AD for å ta GS sin SBGA407 "Skyflake" i øyesyn og prøve den på eget håndledd ultimo 2019. Etter ca. ett år med den første GS gikk det raskt videre derfra. GS er unik på så mange nivå. Jeg kan forstå ikke alle liker GS og/eller skjønner greia - men for de av oss som gjør det; mye klokkeglede via så mange variabler innen klokkehobbyen.

Vis vedlegg 317063
En av disse next?
7992D881-4A3C-4A4C-BED9-F0A29FA27B7D.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Den "kjøligste" skiva i samlingen, helt klart. :) Zaratsu-polering til under 20 papp (på bruktmarkedet) er fantastisk. Fortsatt et mysterium for meg hvorfor de sluttet å lage denne polar-varianten av SGBX-linjen, modellene i svart og champagne er jo stadig under produksjon/salg.



16739504610421333636793001465801.jpg
 
Redigert:
Sorry-not-sorry for spamming her, har GS på hjernen denne uka :D

Hvis det du bedriver kalles spam, hva er det jeg gjør? :D

Dagens herkulianer ble å få festet klokkereima på utsiden av flerlags polfarerensemble. Kjempedårlig bilde fordi en veldig glad hund drog i båndet. :love:

oav3cDC.jpg

Z0sfDkl.jpg


Fins ikke flottere sted. Gleder meg til å bade her så snart ting smelter.
 
Distraherende klokke til å være så "nedpå" som den først ser ut. Tok meg selv i å glane bittelitt for mye på den i sollyset da jeg kjørte bil igår...

Buet glass burde være ulovlig under bilkjøring. Alt for distraherende!

Her er noe ting og/eller tang fra i dag og i går, i anledningen "én måned på håndleddet".

Satt på krokodillereim, og da ble den umiddelbart mye mer "grand".

7GvJC7T.jpg

YVCboOA.jpg

qJxwGLS.jpg


(siste bilde er inkludert utelukkende fordi det er så gøy hvordan det glimter av timemarkørene!)

Veldig kjekt hvor pen den ble. Stas å kunne bruke den til finstas, selv om jeg per d.d. ikke eier hverken dress eller finskjorte.

... Og så fikk jeg se klokken fra et annet perspektiv på jobb i går, da jeg dokumenterte testing av noen verktøy.

wQOtB5N.png

UYj2Mkg.png



Syntes rett og slett den så tøff ut!
Faktisk var jeg litt overrasket over hvor stor den så ut. Jeg har store nok håndledd til at jeg håpet på at den skulle bære mindre.
Jaja, det finnes ingenting som vil være perfekt. Dette er så nært jeg noen gang vil komme, og jeg er selvfølgelig strålende fornøyd. Måtte sommer komme snart, så jeg kan få gleden av direkte og sterkt sollys!