Vis oss din GRAND Seiko!

Digger denne jeg
0DBE88B3-96FB-4440-BB86-B37B18012D06.jpeg
 
Det er lenge siden jeg har vært "på kjøper`n" når det kommer til klokker. Dels fordi jeg har andre interesser jeg har lagt penger i, og dels fordi jeg har hatt en forkjærlighet til Rolex - som de siste årene har utviklet et "usympatisk" prisbilde.

Etter å ha sett litt GS til salgs på forumet, så begynte jeg å lese meg litt opp på dette merket - og interessen for en GS klokke økte kraftig.

Øverst på ønskelisten var et sportsur på 40mm eller mindre, så jeg kjøpte denne uken en pent brukt SBGN003,og fikk den hjem i går. Er hittil meget fornøyd - og er imponert over byggekvalitet og detaljene på klokken. Det føles også helt greit med et Quartzur :)

Har på følelsen av at det fort kan bli en GS eller to til i klokkeboksen den kommende tiden!

GS.jpg
 
Jeg er er en kjedelig fyr. Jeg har en GS, den har jeg hatt siden slutten av 2015. Min klokke har ingen annen bakgrunn enn at Seiko ville lage en klokke. Den har ikke ville bølger, blomstrende hyasinter, dystre grantrær eller møkkete aviser i rennesteinen som inspirasjon. Derimot er den laget for japansk middle managenement posisjonerte Sarumen. Det er en klokke, den har lenke, den er sort og går skikkelig nøyaktig. Og den har batteri.

På de fleste måter foretrekker jeg den versjonen av Seiko/Grand Seiko. Akkurat som den første plata til [insert any band name here] var bedre, før de solgte seg. Denne får mest brukstid hvert år, og hver gang jeg finner den fram etter et par dager med andre klokker kommer tanken. "Jeg trenger bare denne klokka". Jeg ønsker meg i alle fall ikke den derre skittent-avispapir-i-rennestein-limited-versjonen, ikke den som er inspirert av juletremarkedet på Hisoshawa-torget eller noen andre heller.

DSCF2485 (3).JPG


LarsB
 
Redigert:
Jeg er er en kjedelig fyr. Jeg har en GS, den har jeg hatt siden slutten av 2015. Min klokke har ingen annen bakgrunn enn at Seiko ville lage en klokke. Den har ikke ville bølger, blomstrende hyasinter, dystre grantrær eller møkkete aviser i rennesteinen som inspirasjon. Derimot er den laget for japansk middle managenement posisjonerte Sarumen. Det er en klokke, den har lenke, den er sort og går skikkelig nøyaktig.

På de fleste måter foretrekker jeg den versjonen av Seiko/Grand Seiko. Akkurat som den første plata til [insert any band name here] var bedre, før de solgte seg ut. Denne får mest brukstid hvert år. Og hver gang jeg finner den fram etter et par dager med andre klokker kommer tanken. "Jeg trenger bare denne klokka". Og jeg ønsker meg i alle fall ikke den derre skittent-avispapapir-i-rennetein-limited-versjonen
Vis vedlegg 276696

LarsB

Du trenger en hvit til å variere med ;)

Min er ikke til salgs, digger den!

IMG_20220114_111132.jpg