Vis oss din GRAND Seiko!

Takk for det @DrDoppler

SBGW231 er en av de kjedeligste GS-ene. Det er paradoksalt nok, en fantastisk egenskap.

:)

_1240567-jpg.2179548
 
Redigert:
Selv om det er vintersesong, så har jeg fjernet alle alligator/lær-reimene fra klokkene (bortsett fra SBGW231).

SBGN005 er tilbake på originallenka. Like greit. :)

Synd at GS nettopp har sluttet å produsere denne (SBGN00x).

_1240575-TS.png
 
Redigert:
Skyflet rundt på ulike GS i samlingen i kveld for å få en innsikt i hva jeg egentlig liker med GS. Av de GS jeg har, så er SBGH273 definitiv den jeg setter høyest. Hvorfor? Derfor:

_1240581-contrast-portrait-png.2179863
Rart hvordan den gule logoen og sekundviseren kan gi en klokke så mye liv. Nydelig klokke!
 
Rart hvordan den gule logoen og sekundviseren kan gi en klokke så mye liv. Nydelig klokke!

Enig. Har syslet med tanken en stund på å anskaffe en Day-Date, Datejust eller sogar en ALS 1815 - men hver gang jeg vurderer disse så finner jeg ingen gode argumenter for å erstatte dem med SBGH273. Designet til GS her er upåklagelig spot on. Enkelte vil ikke kunne forstå hvorfor jeg ender opp med en slik "konklusjon" - og da har jeg enda ikke nevnt dette med taktilitet; hvordan armbåndsuret føles å ta på.

Mange her på Tidssonen vil ikke kunne forstå hva jeg mener med taktilitet, men enkelte av de klokkenerder jeg omgås frekvent vil skjønne hva jeg refererer til med taktilitet. Når man først opplever en GS utformet med en 62GS urkasse, så blir taktilitet en ekstra dimensjon i klokkehobbyen.

Rart? Definitivt. Verdiskapende til hobbyen utover det visuelle? Definitivt. Det må med andre ord oppleves - eller sagt på en enkel måte -> Føles.

GS treffer en på så mange plan. :)
 
Det er der GS har truffet meg og, det er en glede å bære, å tafse på. Under radar´n skjønnhet. Bruker også 273 i tillegg til gmt 201(44-kassa). Så skarp og klar i kantene, men likevel rund. En dj er pen den og, men mangler det anonyme førsteinntrykket og det blir litt som å tafse på noe resten av planeten tafser på
 
… og dette kan du få for under 30.000kr (les Grand Seiko quartz).

Nysgjerrig på om hvilke andre klokkemerker som kan tilby samme finish eller taktilitet for under 100.000kr.

Her må noen med mer erfaring og oversikt over klokkemerker enn meg svare og evt komme med forslag:mrgreen:
 
Redigert: