Vis oss din GRAND Seiko!

SBGH051
20220912_135255-01.jpeg
 
Takker @speedieThomas og @DrDoppler. Gjør det så enkelt som mulig hvis jeg vil vise klokken fra sin beste side. Bruker mer og mer "billig og gammelt" utstyr:

- Kamera er mFT Panasonic GX8
- Linse er Panasonic 14-42 f3.5-5.6 compact zoom (ikke noe lyssterkt objektiv og ei heller evne til dybdeskarphet)
- Off-camera blitz Cactus RF-60 med sender fra kameraet

Blitsen skyter opp i takplatene og ned på klokken. Stolen er en spisestuestol i patinert hud, så den gir flotte sjatteringer som bakgrunn/lysspill.

Nedenfor er et bilde av "oppsettet". Det er det hele. Det eneste jeg er 100% fokusert på når bildet tas, er lyset som reflekterer fra takplatene ned på klokken i en riktig vinkel. Har egentlig gjort disse wristshotene enklere og enklere teknisk med årene. Av og til er det beste utenom ren mobiltelefon et enkelt teknisk oppsett.

c817d04f-e82e-4d12-8f82-36f35c7f593d-jpeg.2171211


Da ender man opp med denne stilen her:

_1210693-2-jpg.16414799
 
Redigert:
Fortsatt SBGH273 som er favoritten @Loevhagen?
Det er noe helt spesielt med den moderne 62GS-urkassen - i stål. SBGH413 og 415 i titan har børstede flater øverst, mens SBGH271 og SBGH273 i stål er polerte øverst. Selv om grønne urskiver gjort riktig er flotte, så er det noe evergreen med blå urskive - så ja, SBGH273 er definitivt en vinner i min bok. :)

Her er imidlertid den grønne varianten. Skinner litt den også i naturlig dagslys når solen treffer urkassen og timemarkørene/viserne. De polerte flatene blir dessverre flate i blitslys.

_1240477-png.2171266
 
Redigert:
Det er noe helt spesielt med den moderne 62GS-urkassen - i stål. SBGH413 og 415 i titan har børstede flater øverst, mens SBGH271 og SBGH273 i stål er polerte øverst. Selv om grønne urskiver gjort riktig er flotte, så er det noe evergreen med blå urskive - så ja, SBGH273 er definitivt en vinner i min bok. :)

Her er imidlertid den grønne varianten. Skinner litt den også i naturlig dagslys når solen treffer urkassen og timemarkørene/viserne. De polerte flatene blir dessverre flate i blitslys.

Lekkert :love:
Driver å sikler litt på disse om dagen. Fortsatt ikke bestemt meg for om jeg liker blå eller grønn best, men heller litt mot grønn faktisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Grønn er litt annerledes, men skal du ha én GS så gå for blå - selv om den grønne er mer "spesiell" (les; færre har den).

Mulig blå er veien å gå. Jeg får ta en runde og se om det er mulig å se disse i en butikk. Foreløpig har jeg kun sett bilder, men vet jo at GS må ses i virkeligheten for å få rett inntrykk.